Sida 3 av 3

Postat: 27 maj 2012, 19:37
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ute och tvättade ramen idag, då såg jag att ramen hade "svans"... säger detta något?

Bild

I bakgrunden en annan ram som börjar med 3 i ramnumret, men det är annan lack och allt på den. Dock samma autoped-klistermärke på ramen. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 maj 2012, 19:26
av NV
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja hur var det nu??
Större delen av 1954 klämdes centralstödet fast på rörstumpen under tramppartiet.
Med hur satt stödet 1953? Har själv ingen NV5:a hemma men jag har för mig att stödet skruvas fast i ramen med ett litet plattjärn överst i stödet typ centralstöd för cykel.
Nån som säkert vet att ni har en NV5:a kan ni kolla så vi får räta ut detta frågetecken. Skulle inte förvåna mig om båda modellerna fanns med tanke på hur NV5:an utvecklades. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 maj 2012, 20:38
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min 53a har Polhemsstöd, som en cykel. moppen är orörd orginal. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 maj 2012, 21:14
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bägge NV5 53 har polhemsstöd. Ingen svans. Dock har den i bakgrunden fotograferade ramen exakt samma autoped-dekal på ramens överdel.
Jag är inte övertygad om HPD längre. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 jun 2012, 12:27
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nya spår?

Skulle blästra kedjeskyddet, då dök "originalet" upp under. Några idéer om vad det kan vara?

Bild

Bilden är upponer.

Original finns på :
http://autopeden.se/wp-content/uploads/2012/05/Blastrat_kedjeskydd1.jpg <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 jun 2012, 13:55
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som en gammal koppartrans dekal suttit där. Det kedjeskyddet satt inte original på autopederna. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 jun 2012, 13:58
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Koppartrans var ordet sa Bull.

Det kedjeskyddet är för Saxoped, 54-55. Men jag låtsas som det regnar. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 jun 2012, 14:35
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
WYA skrev:
Det kedjeskyddet är för Saxoped, 54-55. Men jag låtsas som det regnar.
Det gör du rätt i! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 jul 2012, 21:18
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns det någon vänlig själ som har en sprängskiss för en Autoped med gaffel enligt nedan bild?

Bild

Känner att jag vill ha lite hum om hur det skall fästas in. Alternativt goda närbilder på originalhoj.

Tack på förhand. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 jul 2012, 21:47
av knilsknilsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 jul 2012, 06:05
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bugar mig. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 jul 2012, 21:26
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag kom det upp en bild på Blocket med "min" moped!
En 1954.
http://www.blocket.se/vi/41378879.htm

Samma gaffel,samma tank, samma avgasrör.
Projektet är nu mer levande och snart blir det bakdäck på. :wink:

Antar att ett "nytt" polhemsstöd fungerar bättre när det är svans på ramen? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 jul 2012, 17:23
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så, en undring ställd till de av er som använder "Ingvarstödet":

Bild
Det här ser ju inte bra ut, hur har ni löst det?

http://autopeden.se/?page_id=292 finns originalbilden för högre upplösning, sist, och även bild på den Autoped som omnämns ovan. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 jul 2012, 21:41
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får skaffa en sträckare som är planare runt hålet och lägga under stödet. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 26 aug 2012, 18:35
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En jag såg i Åmål i går:
Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>