En kille ville köpa mitt stöd som satt på F50 Am6;an. Då jag behöver pengar kunde han väl få göra det, då jag ändå hade ett till stöd liggandes i hyllorna. Som tyvärr var väldigt snett. Det kapades bort och stödet kortades ner så längden blev bättre!

Stödet monterat och nästan funktionellt. Den går trögt i sitt fäste, får fixa det!

Jag hade även tänkt att använda original kedjeskydd till F50. Men det går inte fixa förrän jag skaffat mig en 420 kedja. Kedjan på bild är en vanlig 415 kedja, alltså för smal. Som ni ser på framdrevet så ligger den utanpå.

Originalvev till Am6, få se hur länge den överlever! Har en till originalvev i hyllorna ifall denna rasar.

Gav mig på tändningen till hojen nu också, som blir original till den. Ducati! Som ni ser har den gröna kabeln lossnat ifrån sin lödning. Bara att löda tillbaka!

*Done*

Tändning monterat. Förövrigt en vanlig syn i Am6...

Såhär ser tanken ut idag! Färgen är enbart för att enklare se vart jag missat att slipa, och där det fortfarande är porer.

Ser rakare och finare ut nu.

Sen var det dags att börja bygga ett insug! 4mm plåt, markerat för kapning!

Och någon timme senare, urkapad och hål borrat för att kunna skruvas fast i blocket. Nu saknas det ett hål och ett rör som förgasaren ska fästas på.

Efter ytterligare någon timme, hål med rör i sig! Detta rör är ett 32mm krök till Sachs.:rolling:

Närbild på fogarna, rätt så fina. Acceptabelt! Synd på all stänk runtom...

Sen svetsade den fast under, för att minska risken för läckage. Detta planas naturligtvis ner så det är rakt och fint.

Röret blev för rakt och för långt. Så förgasaren tog i ramen. Så röret sågades av så rätt bit kan svetsat fast. Med rätt längd och vinkel. Dock han jag inte mer idag, så det fixar jag nästa gång!
Såhär ska det se ut iallafall!