layouts flakmoppe

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ahaa. ja det går å trampa, men det är ju lite motstånt.. å låter lite i motorn samtidigt när ja trör på <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det låter som den inte kopplar ur som den borde men nu kan jag inte göra så mycket mer så här på avstånd.

Du får gå systematiskt tillväga och tänka logiskt tills hittar felet och kan lösa problemet.

Lycka till! :D <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska testa å spänna kopplingen lite till :) sen byta vajjer till växelaxeln, ska försöka filma hur de går när man ska ha i växel :D <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska testa å spänna kopplingen lite till :) sen byta vajjer till växelaxeln, ska försöka filma hur de går när man ska ha i växel :D <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! nu har jag fixat med flakan, kom faktiskt rätt långt idag! :)

har fixat lite med handväxeln, så nu går det lägga i 1an ordäntligt men inte 2an... sen har ja kollar vart de finns ström till bak och framljus :D

här är en tank som följde me moppen som ska sitta under flaket :)

Bild

Uploaded with ImageShack.us

här kollar ja ström, å titta de lyser! :)

Bild

här hadde vi boven i växeldramat :P

Bild

Bild

här är motor info som 56:an bad om :)

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->glömde även skriva att jag ska till rösebeckens cykel och motor, och köpa ny topp packing och packningen som sitter mellan block och cylinder :) <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! har nu köpt lite delar till flakan :) T.ex en org cylinder som ja ska plugga ur. 2stk nya kölvringer, tändstift, sotningssats, tycker det är dåligt med kommentarer, är projektet inte nå intressant? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
layout skrev:hej! har nu köpt lite delar till flakan :) T.ex en org cylinder som ja ska plugga ur. 2stk nya kölvringer, tändstift, sotningssats, tycker det är dåligt med kommentarer, är projektet inte nå intressant?
Jo absolut !! vi följer med stort intresse :D Men har man fem projekt själv så hamnar fokus lätt på dom i första hand :oops:

Jag har "Flaka" högt upp på önskelistan ! vill, och ska nån gång bygga en Korvförsäljnings-flaka :wink:

Vi kollar in dig 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå vi hänger med osynligt. :D
Ovanlig flaka, jag har aldrig sett en med HVA motor.
Själv har jag tre flakor. En orginalrenoverad med nästan en NOS motor. en som är renoverad och används som skottkärra och ett renoveringsobjekt . <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

layout skrev:här är en tank som följde me moppen som ska sitta under flaket :)

Bild

Den lösa bensintanken känner jag igen och den är till dom gamla blå Monarkflakorna med JLO motor. Det är samma tank som den tidens reservdunkar till bilar fastän med fästöron och andra anslutningar. Säkert köpte Monark tanken färdig från den firman som då sysslade med plåtpressning.

layout skrev:här är motor info som 56:an bad om :)

Bild

Det här har jag undrat om tidigare men inte sagt något eller frågat. Kolla på skylten så ser ni det står "C" efter 2-växlad. Det är alltså ingen D-motor utan istället en C-motor.

Kan någon förklara skillnaden, själv vet jag inte. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

layout skrev:hej! ................, tycker det är dåligt med kommentarer, är projektet inte nå intressant?
Kommentarer kan man inte begära det är upp till läsarna men jag lägger märke till du har 770 visningar på bara några dagar och det är bra jobbat av dig mistick_yes.gif men så har du också varit flitig med både text och bilder. thumb_up :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! hur får man ur pluggen enklast i insuget? <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det undrar jag också, har faktiskt aldrig försökt. Pluggarna brukar vara fastlåsta med en svets så det är stor risk att cylindern spräcks om man brukar för mycket våld eller bär sig felaktigt åt. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du snacka om att de va ngn flisa ur i armen som trycker på kopplingen! ja har en kåpa som är riktigt frisk. säg till om du är intresserad av den!! ja rengör den och kollar av övriga skicket på den!!

//Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Passa på det tillfället om det är justa grejer layout :wink:

Det är nog säkrare att köpa här än på Tradera. Där är det inte alltid det blir som man tänkt sig men å andra sidan behöver det inte alltid vara sämre det kan också någon gång vara bättre. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar