Crescent F50 GL - 1977 (kopparöd)

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Vespen

Inlägg av Vespen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Var tvungen att prova den nya fällen som jag kom över, hade ju en grön när moppen var grön... men nu skall det vara orange givetvis :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Vespen

Inlägg av Vespen »

Men nu är det mesta färdigt, får bli en premiär tur på Lördag :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Vespen

Inlägg av Vespen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:ser du har gaffelbenen i samma kulör som tank o sidokåpor. fannd em med olika fär på gaffelbenen då min har svarta ben och dem är inte omlackade på min.
Stämmer det, 77:an hade egentligen svarta slutrör det var först 78 som dom blev i samma färg, men jag ville ha dom lackade i kopparöd :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Vespen skrev:
NiklasHögberg skrev:ser du har gaffelbenen i samma kulör som tank o sidokåpor. fannd em med olika fär på gaffelbenen då min har svarta ben och dem är inte omlackade på min.
Stämmer det, 77:an hade egentligen svarta slutrör det var först 78 som dom blev i samma färg, men jag ville ha dom lackade i kopparöd :wink:
okej okej då kommer ja lacka mina svarta igen. skall lacka om i vinter. dealar lite med en bra lackerare så det blir avlackering i bad sen en epoxygrund innan lackering samt klarlack. skall se om han kan lägga gott om klarlack så de blir riktigt skydd på den. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin blev den! :shock: Har du orginal avgaskrök, eller hemslöjd ?
Sedan är smaken olika,jag gillar inte styret. <!-- </EdIndex> --></div>
Vespen

Inlägg av Vespen »

Conrad Engström skrev:Fin blev den! :shock: Har du orginal avgaskrök, eller hemslöjd ?
Sedan är smaken olika,jag gillar inte styret.
Kröken är inte orginal det är en 32mm från Trimbutiken i Töreboda... Den är 10cm längre och en vidare böj, passade fint till 60cc Cylindern & Jamarcol dämparen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:headbang: fan vad fin den blev Vespen :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin , måste ju fn vara ekakt samma färg som mig , undrar bara varför det är ett sådant mellanrum mellan sadel och tank ? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

S_Compakt skrev:Riktigt fin , måste ju fn vara ekakt samma färg som mig , undrar bara varför det är ett sådant mellanrum mellan sadel och tank ?
det mellanrummet har ja ej på min. men de kanske vore att föredra för o slippa skav på lacken som min fått under alla år sen 1977. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Vespen

Inlägg av Vespen »

Då har man varit ute och provkört moppen en liten sväng idag... Såå nöjd <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar