På höger sida på trampaxeln så sitter längst in mot blocket en låsring, sen kommer en till låsring följt av en planbricka. I axeln nån cm ut finns ett spår på trampaxeln: Vet ngn om den"yttre" låsringen skall sitta i det spåret?
Och vad är den yttre låsringen till för?
JRA skrev:På höger sida på trampaxeln så sitter längst in mot blocket en låsring, sen kommer en till låsring följt av en planbricka. I axeln nån cm ut finns ett spår på trampaxeln: Vet ngn om den"yttre" låsringen skall sitta i det spåret?
Och vad är den yttre låsringen till för?
Lustigt! Satt precis och synade sprängskissen Men jag ser inte riktigt om den skall sitta i spåret på trampaxeln eller inte? Antagligen så ska den det, för varför har dom gjort ett spår annars i axeln?
Nu har jag fått ihop skrället! Dock gick den inget bra... Tändkabeln fick ingen riktig kontakt i hatten... När jag fick ihop det bättre så Tjoff! Där rök toppackningen... Drämde igen garagedörr, gick in och beställde en pizza istället! Frugan inte hemma...
erlan skrev:byt dom 2 övre i så fall.
det borde bli bättre än gamla ringar.
erlan
Satte dit två nya ringar överst men den kändes inte bra med cylindern på... När jag vred runt otorn kändes det som att det tog i när kolven var längst ner! Kan ringarna vara för stora så de"petar"ut och tar i ngn port?
Är det verkligen samma ringar på en 3-rings-kolv som till kolvar med 2 ringar? De nya kändes lite lite smalare....
Det slutade med att jag stoppade tillbaks orginalringarna tillsvidare...
kolvringar finns det ju lite olika modeller av knasterspår på.
men en nyfiken fråga: vad använde du att göra rent kolvringspåren med om
du hade gamla ringarna hela? jag har i hela mitt liv brutit av en gammal ring och slipat/filat till och skrapat ren spåren med. den är ju nämligen perfekt i bredd. sen MÅSTE vändkanten bort, både övre och nedre.
erlan skrev:kolvringar finns det ju lite olika modeller av knasterspår på.
men en nyfiken fråga: vad använde du att göra rent kolvringspåren med om
du hade gamla ringarna hela? jag har i hela mitt liv brutit av en gammal ring och slipat/filat till och skrapat ren spåren med. den är ju nämligen perfekt i bredd. sen MÅSTE vändkanten bort, både övre och nedre.
erlan
Tandborste, Bromsrengöring(är väl eg.nån form av sprit) och en hård trästicka som jag skrapade lite med... Det var inte så mkt bös i spåren...
Men ingen ring var trasig eller så... Dom nya jag köpte var som sagt lite lite smalare... Dom som finns att köpa är antar jag dom till Flintan med 2 spår, kanske skiljer lite där?
Och sist men inte minst så satte jag ju tillbaks dom gamla ringarna igen pga att det kändes mystiskt med kolven i nedre läget...
Ska lyfta av toppen idag... Undrar vad som väntar? Som 56:an skrev så kan det vara ide kanske att plana av toppen...