Ännu en Ilo med Puchcylle.
Idag var det dags för slutmonteringen.
En liten lucka är aldrig fel.
Kolven på plats. Passade även på att byta en sämre begagnad kolvbultsbussning mot en bättre begagnad.
Mekanikern själv tar sig en välbehövlig paus.
Cyllen monterad.
Nu är det nära.
www.youtube.com/watch?v=BbjM3VYiVrI
Första uppstart.
Klart. Vädret inbjuder inte till några längre provkörningar,men lite vart det. Testade lite olika drevningar och slutade med 12/28 som kändes bra.
Får väl se om det duger efter lite mer körning.
Mission complete.
Tycker jag har gjort mig förtjänt av den här.
En liten lucka är aldrig fel.
Kolven på plats. Passade även på att byta en sämre begagnad kolvbultsbussning mot en bättre begagnad.
Mekanikern själv tar sig en välbehövlig paus.
Cyllen monterad.
Nu är det nära.
www.youtube.com/watch?v=BbjM3VYiVrI
Första uppstart.
Klart. Vädret inbjuder inte till några längre provkörningar,men lite vart det. Testade lite olika drevningar och slutade med 12/28 som kändes bra.
Får väl se om det duger efter lite mer körning.
Mission complete.
Tycker jag har gjort mig förtjänt av den här.
Idag var det bättre väder så nu kunde det bli en längre provtur. Redan efter ett par mil insåg jag att originalljuddämparen var alldeles för tät.,så nu har originallooken fått vika ner sig mot en sportigare. Kändes genast starkare och varvade ur bättre. Ändrade drevningen till 13/28 inga problem, klarar nog ytterligare nån tagg upp fram men eftersom den är 2 växlad tror jag det får vara.
-
- Inlägg: 73
- Blev medlem: 11 jul 2009, 23:00
- Ort: Falkenberg
En Dellorto 14/12 kanske i minsta laget men den går så fint att jag behåller den.Choppahead skrev:Snyggt jobbat !
Vad är det för en bränsle/luft blandare du har skruvat på ?
Klart det går att få snurr med bara ilogrejer men man gillar och prova lite och tyskcyllarna har blivit aldeles för dyra för att experimentera med och det är mera jobb att få fart på en pluggad cylinder.