Sida 3 av 8

Postat: 13 jul 2013, 20:17
av Lasse väss
En riktig "Familjekombi" 8)

Postat: 13 jul 2013, 22:14
av Säcken
Exakt en sån skulle ja vilja ha i mitt nästa liv...
Den har alla rätt...

Postat: 14 jul 2013, 04:27
av Patrik
Säcken skrev:Exakt en sån skulle ja vilja ha i mitt nästa liv...
Den har alla rätt...
Kan hænda att man vid flygande besiktning skulle få något påpekande om "siktskymmande anordning".

Fanns ju annars en rod på Blocket hærom året med 4wd å 6,2 diesel. :)

/ P

Postat: 14 jul 2013, 21:20
av Lasse väss
Ingen som noterat "Rocketstyret" på andra sidan bilen :roll:

Postat: 25 aug 2013, 18:15
av Patrik
Bild

/ P

Postat: 25 aug 2013, 19:34
av Puchen
Hmmm... en gammel E21:a skådar mitt öga.

Vinteregenskapertna gjorde att Hr. Tingvall ville förbjuda dom ute i trafiken när det begav sig.

Postat: 15 sep 2013, 19:21
av Patrik
Bild

/ P

Postat: 15 sep 2013, 20:20
av pangerva
Fin Indigo 3000 :D

Amerikansk hybrid

Postat: 16 sep 2013, 10:51
av Forsgren
Stötte på (inte in i) denna i Uddevalla för ett par veckor sedan, en Fisker :)
Detta är en hybrid med en 200+ hk TD fram & 2st elmotorer bak på sammanlagd ca 400hk :)

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Postat: 22 sep 2013, 19:02
av 56:an
Jag var som sagt på veteranmarknaden i Tingsryd igår lördag och har inte riktigt återhämtat mig än :lol:

Många lådor, backar och bord och söka igenom och skulle jag hunnit med allt hade jag behövt minst ett par-tre dar på mig innan det var klart :roll:

Jag köpte allt möjligt mest cykel och moped. Ett fint NOVO Special baknav till militärcykel för tretti spänn prutar jag inte på 8)
Ett dito sämre för vanlig cykel för 40 spänn åkte med också... :roll:

Vanligen brukar jag fotografer både här och där men den här gången fanns ingen tid till sånt så det blev bara en enda bild innan hemfärden och när folk åkte därifrån. För ett tjugotal år sedan var jag väldigt intresserad av veteranlastbilar och den här Regenten? är väl ändå en riktig pärla med sin HIAB 190 kran bakom Nyström stålhytten som tillverkades i UMEÅ
  • Bild

Postat: 22 sep 2013, 19:16
av 56:an
Oj, kollade nu med regnumret. Det är en L51:a från -53 med en fyra på 90 hästar. Regenten var väl senare...?

Fast jag tycker huven ser lång ut för att vara fyran och nån stålhytt fanns inte 53 heller. Sen är det två trycklufttankar på vänstra sidan och 1953 var det nog vacuumhydrauliska bromsar fortfarande. Lite mysko här kanske... :?

Postat: 02 nov 2013, 16:19
av Patrik
Bild


/ P

Postat: 02 nov 2013, 16:55
av 56:an
Dom där minns jag, en jäddrans drööög till å köra och bensinförbrukning ska vi bara inte tala om :shock:

Jag hjälpte en man som hade en 164 då och byta topplockspackning. Jag var petnoga men det blev likadant även efter bytet att den gick upp i temp och det bubblade i plastkärlet vid kylarn.

Sen visade sig att toppen var skev så efter planslipning av toppen på yrkesskolan så blev bilen redig igen thumb_up

På nåt vis var karln nöjd med den bilen. Han ville helt enkelt ha en stor bil och såg fördelar med det.

Postat: 02 nov 2013, 17:19
av pangerva
Har du varit på Torp Patrik?

Postat: 02 nov 2013, 17:20
av erlan
-84 när jag gick bilelutbildning på AMU i hedemora servade vi en 164 med B30E motor där. efteråt kmo han förbi och talade om att nu gick den minsan under litern per mil. han veckopendlade till sockholm med den.
3 månader senare kom han tillbaka igen. nu var motorn så igensotad så den spikade av allt sot som låg och glödde i förbränningsrummet.

han borde nog ha bränt ur den lite på salarakan en gång i veckan.

erlan