Motorrenovering
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det rinner på väldigt duktigt så jag tror mer om de är stopp i förknasarn någonstans. Men en dum fråga, finns det någon ställskruv någonstans där man kan justera bränsle/luft förhållandet eller är de bara ett standard?
För jag har då inte hittat någon ställsrkuv, <!-- </EdIndex> --></div>
För jag har då inte hittat någon ställsrkuv, <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vissa förgasare har tomgångsskruv och munstycket. Endel bara munstycke.
Tomgången justeras via ställskruv med fjäder (nr24 på sprängskiss) på förgasare. Munstycket nr 26, kan vara fast (ej ställbart) eller ställbart och justerar blandningen.
Justera först varjern från handtaget sedan tomgångsskruven på förgasaren och sist munstycket om det är ställbart. <!-- </EdIndex> --></div>
Tomgången justeras via ställskruv med fjäder (nr24 på sprängskiss) på förgasare. Munstycket nr 26, kan vara fast (ej ställbart) eller ställbart och justerar blandningen.
Justera först varjern från handtaget sedan tomgångsskruven på förgasaren och sist munstycket om det är ställbart. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu jägarns funkar den!
Det som var felet var att flotören satt upponer och pinnen som går genom flotören inte satt som den skulle. En kompis till mig tog sig en titt påt och trollade lite. Så nu går den som en klocka, en väldigt högljud sån.
Men nu ska de ta tags i fälgarna så man kan få åka lite med den.
Det är endel vajrar som är väldigt trött och behövs bytas ut, var får man tag på det snygga höljet för de har nämligen gått sönder på en, och är ju inte så snyggt med svarta höljen. Det är dom ljusgrå, höljerna jag tänker på. <!-- </EdIndex> --></div>
Det som var felet var att flotören satt upponer och pinnen som går genom flotören inte satt som den skulle. En kompis till mig tog sig en titt påt och trollade lite. Så nu går den som en klocka, en väldigt högljud sån.
Men nu ska de ta tags i fälgarna så man kan få åka lite med den.
Det är endel vajrar som är väldigt trött och behövs bytas ut, var får man tag på det snygga höljet för de har nämligen gått sönder på en, och är ju inte så snyggt med svarta höljen. Det är dom ljusgrå, höljerna jag tänker på. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mopedfantasterna har nog gråa vajrar
http://www.mopedfantasterna.se/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
föresten så tror jag flera har dessa, dom börjar bli vanliga på marknaderna <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.mopedfantasterna.se/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
föresten så tror jag flera har dessa, dom börjar bli vanliga på marknaderna <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åh tack så mycket! fanns ju mycket annat godis där också!
En annan liten fråga, har inte hittat svaret någonannanstans på formumet, men tycker de borde vara en vanlig fråga. Den krämvita färgen som finns på mopederna, vad är det för färgkod? Och hur funkar det om man ska lacka om, för jag har inte lust o lämna bort det, kan man få tag på sån färg på en bra sprejburk med vettigt munstycke o kan göra det hemma? <!-- </EdIndex> --></div>
En annan liten fråga, har inte hittat svaret någonannanstans på formumet, men tycker de borde vara en vanlig fråga. Den krämvita färgen som finns på mopederna, vad är det för färgkod? Och hur funkar det om man ska lacka om, för jag har inte lust o lämna bort det, kan man få tag på sån färg på en bra sprejburk med vettigt munstycke o kan göra det hemma? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jadu, håller med dig till viss del. de är ju inte det man går o längtar efter, ja vill ha mer olja än slipdamm på mig!
Men de är ju kul när de blir snyggt också
Kom på en annan fråga när man ändå håller på o har frågestund.
Kromet har ju sätt sina bästa dar, hur gör man bäst med det? plockar ner slipar rent o fint o lämnar in för kromning? o hur mkt kostar det isånnfalla? eller finns det några andra knep? <!-- </EdIndex> --></div>
Men de är ju kul när de blir snyggt också

Kom på en annan fråga när man ändå håller på o har frågestund.
Kromet har ju sätt sina bästa dar, hur gör man bäst med det? plockar ner slipar rent o fint o lämnar in för kromning? o hur mkt kostar det isånnfalla? eller finns det några andra knep? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Naru, de blir inget nytt krom eller köp av nya fälgar, tänkte lacka dem efter lite slipande o putsande, eller mkt kanske de var... sen lacka dem antingen med en röd, samma röda som mopeden en rand mitt på fälgen, o sedan den där krämvita resten. vad tros? låter de som något snyggt? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag kommit på knepet hur jag ska göra! man tar fram en slipsten o sätter på borrmaskinen o kör hårt! o sedan tar fram ett grovt våtslippapper och så får man fram den här ytan, de är en bra början.
De blir även o plocka bort alla ekerar och göra de helhjärtat, så de kommer nog ta sitt lilla tag de här, men lika bra o göra de riktigt bra från början o inte lägga ner halvmycket tid o blir missnöjd.
<!-- </EdIndex> --></div>
De blir även o plocka bort alla ekerar och göra de helhjärtat, så de kommer nog ta sitt lilla tag de här, men lika bra o göra de riktigt bra från början o inte lägga ner halvmycket tid o blir missnöjd.
