Sida 3 av 4
Postat: 20 okt 2013, 18:49
av JanneL
Micke S skrev:Det finns inga ambitioner att få knullputs på moppen,
fa fan e knullputs

Postat: 20 okt 2013, 18:57
av Nedomansky
det är säkert ngt väldigt bra....
Postat: 03 nov 2013, 16:19
av Micke S
Frånvaron av kraft på högre varv i FS1an gjorde att jag rev bort cylindern och ökade på avgasdurationen från tidigare mindre är 180 grader till 195 grader.
Om någon som är duktig på hur överdelen av porten ska vara utformad så säg gärna till innan jag monterar...

Postat: 03 nov 2013, 18:41
av Micke S
Så här får det bli för nästa försök... Det ljusgråa ska bort också innan cylindern monteras. Cylindern har 45 mm borrning.

Postat: 03 nov 2013, 18:58
av G-son
195 grader avgasduration till ett passivt avgasrör? Det känns en aning optimistiskt... men går det så går det. Glöm inte att matcha spoldurationen till avgas så dom lirar ihop.
Postat: 03 nov 2013, 19:33
av Micke S
G-son skrev:195 grader avgasduration till ett passivt avgasrör? Det känns en aning optimistiskt... men går det så går det. Glöm inte att matcha spoldurationen till avgas så dom lirar ihop.
Det är en 36 mm Zundapp effektpipa som levererar väldigt bra effekt på en annan moppe som jag har. En passiv pipa är uteslutet och jag tror inte på den vanliga Jamarcolen heller i dessa sammanhang.. Spoldurationen är 134 grader uppmätt.
Men så ska flödena räcka också så vart det slutar visar sig...
Tack för ditt påpekande ändå, alla tips från folk som har erfarenhet är värdefulla. Min egen erfarenhetet är rätt begränsad men jag rotar i skiten så det blir bättre efterhand.
Så här blev det till slut när porten har finjusterats för 27 mm bredd.
Uploaded with
ImageShack.us
Postat: 15 nov 2013, 19:27
av Micke S
FS1an går skitbra nu och har fått ett nytt instrumentkluster med varvräknare.
http://www.youtube.com/watch?v=uO30hqMm ... e=youtu.be

Postat: 02 feb 2014, 00:02
av bmw02touring
Vad är det för topplock du kör med?
Postat: 02 feb 2014, 09:22
av Micke S
Det här
http://www.trimbutiken.se/yamaha/fs-1/c ... gkomp.html
Jag har svarvat ett spår och kör med O-ring i.s.f. topplockspackning. Pinnbultarna är låsta med stark Loctite.

Postat: 07 feb 2014, 20:20
av Micke S
Bättre stötdämpare monterade YSS RD-220 med hydraulisk returdämpning.
Dämparna är 20 mm längre än original för att ge lite bättre styrrespons.

Postat: 07 feb 2014, 20:27
av selma
Styrrespons ja,luktar 70/80 tal tycker jag.
Hi-jackers tror jag vi kallade det

Postat: 07 feb 2014, 20:36
av zappafan
Ja snyggt är det inte....

Postat: 08 feb 2014, 10:15
av Micke S
selma skrev:Styrrespons ja,luktar 70/80 tal tycker jag.
Hi-jackers tror jag vi kallade det

Ja FS1orna är rejäla höghus redan från början och 20 mm till även om det knappt skulle märkas på många andra moppar gör att det blir värre ändå. Det går ju att sänka hela moppen om man vill men den får troligen vara som den är.

Postat: 08 feb 2014, 15:14
av selma
Retas lite bara

Postat: 08 feb 2014, 19:54
av Micke S
selma skrev:Retas lite bara

Absolut ingen fara för det ser nåt rent fördjälvligt ut på bilden såg jag efter påpekandet. Tog en titt för att se vad det går att göra åt det. Men ser att bilden ljuger rätt rejält genom att fjädern är helt utsträckt när moppen står på centralstödet. På marken ser den ut som vilken annan FS1a som helst såg jag sedan så den får vara och ser helt OK ut om man pallar med FS1 designen.
CS50:n är också brutal hög i garaget men av en lite mer förklarlig och roligare orsak.
Det här med mycket luft mellan skärm ser man direkt. På bilen har jag bara två fingrar som det ska vara och ser direkt om det ser knasigt ut på andra bilar om de t.ex. har bananklasehöjd 4 fingrar.
https://www.youtube.com/watch?v=l60T2TE ... e=youtu.be
