Utrota möss...?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

Kuli skrev:Använde inte stark Cheddar...

http://www.youtube.com/watch?v=smHgrAS9w5I

/Kuli...
Just den kom jag också å tänka på, en klassiker!
umekille

Inlägg av umekille »

Raketsport skrev:Med risk för att vara lite väl grafisk så är det där hinkarna lite obehagliga och inte speciellt humana i avlivandet. De lever nämligen väldigt länge och börjar äta på varandra istället tills det blir en enda liksörja som luktar... lik.

Råttfälla/katt är nog de snällaste mot möss, råttor och sork.

Ps. Råttgift funkar inte på sork då vanligt gräs är motgiftet, vilket sorken lever på...
Man skall ha glykolvatten i hinken...dels drunknar dem ganska fort
sen luktar det sött och fryser inte vid minusgrader. Glykolen konserverar
så det luktar inte lik om hinken.
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Inmusamt

Inlägg av T M »

Puchen skrev:Annars....

Blanda cementpulver och mjöl, men ta inte i för mö cementpulver så det smakar illa. Det som händer är att den blandningen härdar i magen, men jag vet inte hur humant/inhumant det är...
En variant på detta är karbid blandat med socker + en vattenskål nära och utomhus.

Testade detta på tippråttor för många år sen, funkade bra :twisted:

En viktig sak med musjakt är att sätta fällor redan i slutet av Augusti, det är de gravida honorna som kommer in först
klein

Inlägg av klein »

Jag brukar köra om jag vill fånga många möss med havre i en hink. De verkar dem gilla. Men om man vill vara human så kan man ju kolla till fällorna varje dag eller något. Eller ge dem lite att dricka samtidigt i hinken typ glykol eller något? :roll:

Men viktigt är att ha en bräda eller något som gör att musen kommer ut och släpper sig från kanten. Alltså en brant historia som gör att musen snabbt släpper taget och ramlar ner i spannmålet.

Brukade ha det som hobby när jag var liten och se hur många möss man kunde fånga in nere i ladugården på en dag. :lol:

Svaret: kan ni ju lista ut själva!
Skriv svar