God Jul alla
När andra klädde granen igår klädde jag färdigt sadeln, är nöjd med resultatet men på kortet verkar det vara en skugga på bakre högra hörnet.
I väntan på nyrenoverad motor fick moppen nya emblem på bakskämen igår, modellen i plast (Tack Pangerva). Får duga så länge tills jag hittar ett original till, jag har ett. De i plast är aningen mindre än original så ett av hålen syns, men det överlever jag
Racermoppe skrev:I väntan på nyrenoverad motor fick moppen nya emblem på bakskämen igår, modellen i plast (Tack Pangerva). Får duga så länge tills jag hittar ett original till, jag har ett. De i plast är aningen mindre än original så ett av hålen syns, men det överlever jag
Racermoppe skrev:I väntan på nyrenoverad motor fick moppen nya emblem på bakskämen igår, modellen i plast (Tack Pangerva). Får duga så länge tills jag hittar ett original till, jag har ett. De i plast är aningen mindre än original så ett av hålen syns, men det överlever jag
Motorn nyrenoverad med nytt vevparti, lager, kopplingslager, lameller mm och inschimsad. Ska beställa några småprylar till, packning under förgasare osv. Men skulle vilja få tag på en original ljuddämpare i fint skick, någon? Var handlar man samtliga vajrar till bra priser?
Kan någon tala om för mig om det ska vara packning till den här bensinkranen, isåfall vad för packning. Testade med en fiberpackning men det blev lite för tjock (1,6mm tjock) , det blir så lite gängor kvar
Muttern brukar vara gängad på kranen med vänstergäng så man kan hålla kranen i rätt läge när man drar fast den. Så du borde kunna gänga fram mer gängor. Om du förstår vad jag menar... Mutter borde gå å gänga lös från kranen...
pnilz skrev:Muttern brukar vara gängad på kranen med vänstergäng så man kan hålla kranen i rätt läge när man drar fast den. Så du borde kunna gänga fram mer gängor. Om du förstår vad jag menar... Mutter borde gå å gänga lös från kranen...
Jamen så är det ju, hade glömt det Nu sitter den på plats
Tack för tipset