Sida 3 av 3
Postat: 16 feb 2014, 21:44
av Oaken
SachsMekarn skrev:Snygg förstärkning!
Håller med, kanonfint!
Det blir toppenbra alltihop och nu ska väl DT:n stå pall för många Fellingsbro Grand Nationals

Vi hittade ett nytt sumphål förra året förresten, där vart jag sittandes så pass med KS50:n att jag kunde gå av den utan att den ramla. Satt som i ett skruvstäd.
Det stället ska vi allt prova på.
Re: Yamaha DT50 MX
Postat: 19 apr 2014, 16:03
av Cobra5000
Dags för en uppdatering.
Oaken skrev:Det blir toppenbra alltihop och nu ska väl DT:n stå pall för många Fellingsbro Grand Nationals

Med den här takten på renovering så får jag nog inrikta mig på Fellingsbro Grand Nationals 2015

På egna hjul igen.

"Stage-1" motorn...

...som enligt säljaren skulle ha rullat ca 6000 km...
Hur fixar man till en vettig lufttillförsel på en DT?
Tips mottages tacksamt!
Re: Yamaha DT50 MX
Postat: 19 apr 2014, 16:16
av Oaken
Blir riktigt bra (som vanligt)
Går det inte att använda en luftburk ifrån en YZ. Borde funka med lite modifikation.
En sån räcker ju till åt kommande motorer med.
Re: Yamaha DT50 MX
Postat: 19 apr 2014, 19:53
av 56:an
När jag ser en sån där får jag lust och bygga om bakvaggan till vanliga stötdämpare så det ser ut som en gammal Husqvarna Cross
Jag gillar dom

Nån gång ska jag skaffa mig ett sånt vrålåk

Re: Yamaha DT50 MX
Postat: 25 apr 2014, 22:41
av sueco
Ahh ha! En DT80MX motor! Har ett själv ett par DT80MX! 6,8 hk ska det vara i dom original vid ca 6000rpm. Sitter även 3 lameller i den motorn! Kul att se och läsa om ditt projekt! M.v.h Thomas
Re: Yamaha DT50 MX
Postat: 27 apr 2014, 07:57
av Cobra5000
sueco skrev:Ahh ha! En DT80MX motor! Har ett själv ett par DT80MX! 6,8 hk ska det vara i dom original vid ca 6000rpm. Sitter även 3 lameller i den motorn! Kul att se och läsa om ditt projekt! M.v.h Thomas
Nästan rätt, motorn kommer från en RD80 MX.
Är det kompletta cyklar eller är det motorer du har i din ägo?
Re: Yamaha DT50 MX
Postat: 27 apr 2014, 09:36
av JRA
Ser bra ut Cobra5000!