En liten spontan tanke så här på söndagsförmiddagen är att toroidalformade förbränningsrum
inte verkar vara lika lätt å få till vettiga radier i å så på en liten 38mm.
/ P
Kan det inte vara så att när detta lock ( som är på bilden ) tillverkades så fanns inte den kunskapen rent analysmässigt vad som är bra/dåligt IRL ?
Titta på klämspalten/bredd, är inte den stor i förhållande till diametern ? I dag så tycker jag mig kunna se att det förhållandet är lite annorlunda, kanske på grund av mera analyser, samt att bränslet i dag ser annorlunda ut, samt att oljor mm har blivit bättre....
Det blev en kort testrunda förra söndagen, tyvärr kan jag inte uttala mig om
funktionen riktigt än då det visade sig att blockpackningen gått åt skogen,
vevhuset fullt av vxl-lådsolja och ingen tomgång, rivit motorn nu och åter-
kommer senare med ett omdöme på toppen
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Idag så blev det en runda i det vackra vårvädret och jag kan väl säga så här att några varmare rekommendationer av RN Motors Högkomptopp kan jag ej ge,
det beror till största del på att vid närmare besiktning av toppen visade det sig att det levererade topplocket är till utformning långt ifrån det avbildade
på deras hemsida, infogar bild från RN Motors hemsida och en bild på det levererade topplocket, Vet inte om jag skall skratta eller gråta, jag borde nog
reagerat när jag packade upp det men ibland så brister uppmärksamheten , påbörjat en dialog med RN Motor och hoppas på att det skall lösa sig
till det bästa
Bilagor
Topplock4.jpg (69.45 KiB) Visad 2363 gånger
Topplock2.jpg (19.24 KiB) Visad 2363 gånger
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Idag fick jag svar från RN Motor där han ställer sig ganska oförstående till att jag har problem med toppen, han påpekar också
att det inte är någon annan som anmärkt på varan? är det bara jag som köpt ett från honom?
Jag måste ändå ge credit till RN Motor då dom erbjuder mig pengarna tillbaka vid retur av topplocket +++++
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Jerka_59 skrev:...infogar bild från RN Motors hemsida och en bild på det levererade topplocket...
Kan du ta en bild med lite vinkel (som RNs egen bild eller ännu mer), istället för helt rakt mot förbränningsrummet? Du har tyvärr lyckats ta bilden så man bara ser var kanten mellan de olika ytorna i förbränningsrummet är, men det går inte tyda särskilt mycket av vilka vinklar och djup det rör sig om... En tvådimensionell bild är lite handikappad när det gäller att visa sånt.
Samma här, jag kan ej se på bilderna vad som skulle skilja dom åt ta bättre bild. Att toppen ej ser ut som andra toppar som finns avbildade här på forumet säger inte mig att du ej fått vad du beställt, inte med ledning av dom bilder du lagt upp i alla fall.
Själv har jag funderat på en högkompstopp, högt komp är ej så viktigt för mig, formen med stift i mitten är intressant.
Jag kommer nog att vända mig till vrm och få en topp efter mina önskemål, dock får det vänta 25000 har jag nog lagt på moppen denna vinter det får räcka för tillfället.
Synd bara att ingen gör helt nya toppar med kylflänsar som är formade efter att stiftet sitter i mitten, så att det inte ser så hemmagjort ut.
Jerka_59 skrev:Idag så blev formningenet i det vackra vårvädret och jag kan väl säga så här att några varmare rekommendationer av RN Motors Högkomptopp kan jag ej ge,
det beror till största del på att vid närmare besiktning av toppen visade det sig att det levererade topplocket är till utformning långt ifrån det avbildade
på deras hemsida, infogar bild från RN Motors hemsida och en bild på det levererade topplocket, Vet inte om jag skall skratta eller gråta, jag borde nog
reagerat när jag packade upp det men ibland så brister uppmärksamheten , påbörjat en dialog med RN Motor och hoppas på att det skall lösa sig
till det bästa
Va prestandan lika dålig som utformningen
mvh ubbe