Det var ju det där med dreven då. Jag skickade efter ett 16-kuggars för att få kedjan att löpa fritt under svingen, och med ett gammalt välanvänt 50-kuggars från en fyrväxlad Montana så fungerade det. Fast det var ett ganska dåligt så jag får byta ut det framöver. Då skall jag också passa på att lägga igen de gamla bulthålen. Men grejen är att jag behöver ett ännu större. Moppen gör drygt 70 på trean om den får lite tid på sig (och om det går att lite på Suzukis 125:a-mätare) och resten av växlarna är liksom över.
Men så lätt det var att få ordning på elen igen! Jag har en hel låda med sladdar och en och annan större elektronisk komponent kvar nere i garaget. Det var ju bara tre sladdar in i en box som behövdes, och så kom det ut tolv volt till lamporna ur ett ledigt stift. Föredömligt!
Efter provkörning för en stund sen. Synd att jag hur jag än försökte inte kunde använda Motorhispanians böj. Jag hade först fått såga isär den i tio bitar i så fall, för uppsvängt hade ju blivit sådär bra. Men det gamla fästet för fotpinnen blev alla tiders som extra upphängning.
Kylaren hamnade tyvärr på sidan. Får jag tag p åen som passar in i ramen så byter jag nog.
Isle of Man...
