pangerva skrev:s.
Denna gång tog det emot lite för mycket verkar det som.
Ett litet klick hördes varefter det inte gick att kicka alls.
Kolla så att svänghjulet sitter där det skall
jag fick ett ras då det lossnade och kilade fast
pangerva skrev:s.
Denna gång tog det emot lite för mycket verkar det som.
Ett litet klick hördes varefter det inte gick att kicka alls.
Fredagkväll och halvblindpangerva skrev:Det är kollat och ok.
Se vad jag skrev i ett tidigare inlägg.
Det är det vänstra drevet i din profilbild jag misstänker har pajat.disktant skrev:Fredagkväll och halvblindpangerva skrev:Det är kollat och ok.
Se vad jag skrev i ett tidigare inlägg.
Nejpangerva skrev:Erlan och alla andra! Kan det vara Aspenbränslet 4%som är problemet?
-Jag har ju kört Aspen 4% hela tiden på Monarken även med den andra 2vxmotorn.erlan skrev:redan på -70talet kom BP med en olja som bara skulle blandas 2%.
jag frågade verkstan där jag köpte delar, fick goda råd,fick hjälp när det behövdes,
vad han tyckte om den oljan.
han sa att det var en utmärkt olja. men varnade mig för att blanda mer än 2%.
han påstod att då försämrades bensinens kylande effekt..
om det låg något i det, och om det gäller dagens oljor vet jag inte.
förra gången jag nämde det på forumet så avfärdades det som trams.
en motorsåg på 50cc är på ca 4hk. med mindre trimningsgrad än så ser jag ingen anledning
att öka oljemängden.
du är säker på att kolvringar och låsringar sitter som dom ska?
men cylindern var väl inoljad så komptrycket var mycket högre än normalt?
så det kan ju förklara om något brast just då.
jag är lite imponerad att du kan stilla din nyfikenhet på vad som pajade den här gången.
erlan
Hade ett liknande problem med min monarscoot för ett par år sedan. Motorn låste sig och det gick inte att trampa eller rulla med växel i.disktant skrev:Har konstaterat att även jag inte får någon gnista, blir att bygga om till flygtändning
Måste ju vara nått med växellådan ang nypningarna
om jag rullar lite fram o tillbaka, i & ur med växlarna så går det att trampa igen
kanske bara en justering av växelreglaget, vem vet ?
får ta en titt på detta nästa gång jag åker ner till landet