Som du förstår så var det avsevärt rejälare doningar. Vanligtvis brukade jag backa in så att TVn hamnade under bilen, men någon hade flyttat den lite och jag mosade till den med draget...Frolzon skrev:Det får väl nästan ursäktas med förklaringen att det inte skedde med ett fordon från denna serien, skulle jag tro...ZVEZDA M50 skrev:Jag hade en sådan men råkade förstöra den när jag backade in Dodgen.![]()
Tjock-TV...
- ZVEZDA M50
Re: Tjock-TV...
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Den är väl låst till Apple-appar? Samsung är inte låst. Vi har samsung smart-tv, kopplad till nätverkskabeln och har ingen spärr när det gäller appar eller vad du ska se på. Tidigare och på andra tv'n hade vi en olåst dongel som går via routern, kostade ca 300 spänn och gjorde vanliga tv till smart-tv android.pangerva skrev:
Men det blev Apple-TV i stället. Funkar som smart-TV men går på ordinarie bredband och kostade bara 850:- med HDMI-kabel. Kanon!
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- ZVEZDA M50
Hej!
På tal om bildkvalité o smal-TV...
Jag tycker att ganska många smal-TV har klart undermålig bildåtergivning.
Bara att gå in i närmsta affär som säljer dem o se, jämför!
Som parantes kan jag nämmna att jag haft möjligheten att studera prestandan från proffsbildskärmar avsedda för bl.a. medicinsk röntgengranskning, det är viss skillnad för att vara diplomatisk, men det är skillnad på prislappen oxo!
TV-tittande är inte högprioriterat hemma hos oss, Kunskapskanalen och Barnkanalen går mest.
På tal om bildkvalité o smal-TV...
Jag tycker att ganska många smal-TV har klart undermålig bildåtergivning.
Bara att gå in i närmsta affär som säljer dem o se, jämför!
Som parantes kan jag nämmna att jag haft möjligheten att studera prestandan från proffsbildskärmar avsedda för bl.a. medicinsk röntgengranskning, det är viss skillnad för att vara diplomatisk, men det är skillnad på prislappen oxo!
TV-tittande är inte högprioriterat hemma hos oss, Kunskapskanalen och Barnkanalen går mest.
Fortsätt att skriva du 56:an, för vad är ett forum utan sina medlemmar och vad är ett forum utan inlägg? Vissa skriver mindre och andra skriver mer, precis som det ska med andra ord.56:an skrev:För många inläggzappafan skrev:Finns faktiskt sevärda program åxå. åsså har man inte över 8000 inlägg på diverse forum....![]()
Du tror inte det skulle gå och få in en begränsning på forumet om t.ex. max tre inlägg per dag och försöker man med fler så svarar datorn så här![]()

Hörde att det planeras för införande av DAB-radio, dvs digatal radio. Anledningen skulle vara att det inte finns plats för fler radiokanaler i det svenska analoga nätet. Vem vill ha fler radiokanaler? Inte jag i alla fall och dessutom så skulle detta innebära att alla nu fullt fungerande radioapparater blev obrukbara och fick skrotas. Snacka om resursslöseri! Vill man lyssna på fler kanaler så dräller ju nätet av dessa.
http://www.radiosure.com/
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- zappafan
- Forumsponsor
Har aldrig påstått du har för många, däremot kan man ju tycka att en del ska "kommentera" allt, på alla trådar....56:an skrev:För många inlägg![]()

vår Samsung smart-tv är inte speciellt smart alls,Raketsport skrev:Den är väl låst till Apple-appar? Samsung är inte låst. Vi har samsung smart-tv, kopplad till nätverkskabeln och har ingen spärr när det gäller appar eller vad du ska se på. Tidigare och på andra tv'n hade vi en olåst dongel som går via routern, kostade ca 300 spänn och gjorde vanliga tv till smart-tv android.pangerva skrev:
Men det blev Apple-TV i stället. Funkar som smart-TV men går på ordinarie bredband och kostade bara 850:- med HDMI-kabel. Kanon!
att knattra in Svt play tog väl ca 3 minuter med det usla gränssnittet som Samsung har.
sen ändrade Svt play på nåt i kodningen så det inte gick att se överhuvudtaget.

Som vanligt får man vad man betalar för. men min tjock tv jag tappade i backen gav jag 14 k sek för 5 år innan...Avskrivning per år i samma skala som för datorerna i början, gav väl 16 k för första 486 an med skärm och skrivare. 3 år senare var den helt omodern och måste ersättas och så har det fortsatt...
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Har du fiber eller? Svt har ju klantat till det rejält med sin app, men allt annat funkar bra hittills. Lite laggning på Tuben när det gäller laddning av 1 timmes filmer.kejsaren skrev:
vår Samsung smart-tv är inte speciellt smart alls,
att knattra in Svt play tog väl ca 3 minuter med det usla gränssnittet som Samsung har.
Köpte tv'n som fått bäst i test på hifi-klubben. De brukar ha bra koll.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Eller ha tjock-tv:n i bilen...

- pangerva
- Forumsponsor
Säger bara en sak.... Apple-TVRaketsport skrev:Har du fiber eller? Svt har ju klantat till det rejält med sin app, men allt annat funkar bra hittills. Lite laggning på Tuben när det gäller laddning av 1 timmes filmer.kejsaren skrev:

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
pangerva skrev:Säger bara en sak.... Apple-TVRaketsport skrev:Har du fiber eller? Svt har ju klantat till det rejält med sin app, men allt annat funkar bra hittills. Lite laggning på Tuben när det gäller laddning av 1 timmes filmer.kejsaren skrev:
SVT problemet beror inte på samsung, utan de har klantat sig i den nya appen och jobbar för att fixa problemet.
Bara för att jag är vetgirig om ny teknik:
Kan du öppna vilken app eller hemsida som helst med apple tv?
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Säjer bara en sak..... Apple-cakepangerva skrev:Säger bara en sak.... Apple-TV

Klart jag har en kubbig TV...zappafan skrev:Undrar om jag är ensam på Forumet att fortfarande ha kvar "tjock" tv'n? tänkte vänta tills den går sönder innan man köper nytt, är en Thomson 32 tums widescreen 100Hz med inbyggd subwoofer från 2003....

Pluss en old Sterio...Pioneer som grannar hör vid full volym, PS 60W med modat upp med 100w nätagg det låter.
Jag rekomenderar......spela ej länge = bullerskador.
Grannen bor på andra sida vägen...i sist hus...billykid skrev:Klart jag har en kubbig TV...zappafan skrev:Undrar om jag är ensam på Forumet att fortfarande ha kvar "tjock" tv'n? tänkte vänta tills den går sönder innan man köper nytt, är en Thomson 32 tums widescreen 100Hz med inbyggd subwoofer från 2003....
Pluss en old Sterio...Pioneer som grannar hör vid full volym, PS 60W med modat upp med 100w nätagg det låter.
Jag rekomenderar......spela ej länge = bullerskador.

Har en 36" sony tjock-tv i gillestugan den väger 88 kg utan benstativet, kostade ny 32000:-inklusive benstativet som kostade 5500:-(prislappen satt kvar),betalade 1500:-då den var 4år gammal för att ägaren skulle köpa en 50"plattis istället. JANNE.