Kul att så många engagerar sig:) Lång tråd, så jag upprepar ett par grejor.
OutbackJack skrev:
"En initial gisssning är att då både bak- och bromsljus lyser dåligt är att du har ett jordfel, dvs nåt överflödigt extramotstånd från bakljus till till motor och jorden är gemensam för båda dessa funktioner."
"En bra början kan vara att tillfälligt sätta en kabel mellan motorblock och metallen/jord i bakljuset, blir det då bättre har du hittat ett jordfel."
Modellen har ej bromsljus. Dock finns tråd ut från motorn för det. Bromsljustråden ger bra ljus, bakljustråden gör det ej (via samma tråd från lyse till plint, även testat med annan där). Jag har också testat med separat jordkabel direkt från block till lyse, med oförändrat resultat.
erlan skrev:"Har du provat med rätt strålkastarlampa? Kopplingshemat tyder på att den är beroende av rätt strålkastarlampa, för att ge rätt spänning och strömstyrka till bakljusuttaget."
.
Det sitter fel på nu, 6v 25/25, skall vara 35/35 eligt instruktionsbok. Min lokala handlare hade inte rätt hemma, så det är beställt. När den kommer hem skall jag testa att koppla på rätt tråd igen för att se om det är det som är boven.
Så länge kör jag kopplat på bromsljustråden, så jag kan besikta den. Körde i smyg idag, shhh.
Här kommer ett par utlovade bilder från dagens trevliga runda. Dämparna är inte original som ni ser. Jag har satt dit ett par som är 1 cm längre för att få upp den lite i bakkant. Skall skaffa gula nummerplåtar också, lite kul om den ser ut som katalogbilden. Egentligen är detta exemplar en '73. Jag skall fixa en gul tank också när det inte är något annat som kostat pengar på ett tag. Men jag tycker nog '72 är läckrare, och så kompletterar den min SM50 på ett kul vis...
Inget fartvidunder på något sätt, men relativt rapp och mycket bekväm att köra!