Golden Champ renovering
Re: Golden Champ renovering
Jag skulle kört den i nuvarande skick en sommar, bara för å höra kommentarer från orginal fantasterna 

nä känns nog som jag sålt det jag ska för tillfället...går dock inte att ha ALLA kvar eftersom jag inte räknat med att bli 100 år..Säcken skrev:Nu är den snart redo att hamna i säljtråden ist
ha-ha...tror nog att de fanatikerna skulle strypa mig direkt...JoNo skrev:Jag skulle kört den i nuvarande skick en sommar, bara för å höra kommentarer från orginal fantasterna

Klart du ska göra den till ett original. Don efter person.... 

ja då börjar ju åket trilla isär lite för den kommande lacken..
passar ju bra med lite pyssel på lunchen sen man ätit, så man inte hinner slöa till 

blev lite mer sönderfall av golden champen ikväll...
passade på å jobba med den på firmans gör det själv kväll..
jobbarkompisen Christer skulle oxå göra ett nytt försök att fixa nyansen på färgen närmare originalet..
så vi får se hur det blir...en del prylar fick ju följa med hem ikväll oxå eftersom det blir lättare att demontera här...gaffeln bl.a

ja då äntligen har man ju kommit igång med att börja slipa till den innan det ska bli en ny lack...

.Raketaren skrev:ja då äntligen har man ju kommit igång med att börja slipa till den innan det ska bli en ny lack...![]()
.
Nice....

En såldes för 29.225kr och den vara det mycket bättringsspray på via Tradera...

"Re: Golden Champ renovering
Oläst inläggav Raketaren » 15 mar 2016, 04:44
ja då äntligen har man ju kommit igång med att börja slipa till den innan det ska bli en ny lack...
"
Är det därför du börjar 04:44
Herregud människa, har ni sömnproblem!

Är det därför du börjar 04:44

Ja, det är stort intresse för champar!billykid skrev:
En såldes för 29.225kr och den vara det mycket bättringsspray på via Tradera...
Flera har sålts nyligen, en för 20101:- och en för 12100:-, och om 4 timmar slutar ännu en auktion.
Även om man inte renoverar för att sälja direkt så är det ju kul om det finns intresse för det man fixar till.

jag är ju lite kluven till det. om jag ska göra i ordning en moppe, och vet att om jag lackar den i en färg jag gillar, så blir den värd 5000 mindre än om jag lackar den i en orginalkulör.Hynboholm skrev:
Även om man inte renoverar för att sälja direkt så är det ju kul om det finns intresse för det man fixar till.
då blir man ju lite som åsnan mellan hötapparna.
erlan
Vissa fordon gör sig bäst i sin orginalkulör tycker jag..
Men skall man bygga om den, eller liknande så tycker jag man skall ta någon annorlunda färg som sticker ut lite

Men skall man bygga om den, eller liknande så tycker jag man skall ta någon annorlunda färg som sticker ut lite

Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
di räknar inte jag champencrjs skrev:Vissa fordon gör sig bäst i sin orginalkulör tycker jag..![]()

erlan
näää inte alls några sömnproblem...slipningen började på lunchen dagen innan inlägget skrevs....JoNo skrev:"Re: Golden Champ renovering
ja då äntligen har man ju kommit igång med att börja slipa till den innan det ska bli en ny lack...![]()
"
Är det därför du börjar 04:44![]()

men tidigt får man vara uppe om man ska på jobbet....

Ha ha ja då förstår jag.Raketaren skrev:näää inte alls några sömnproblem...slipningen började på lunchen dagen innan inlägget skrevs....JoNo skrev:"Re: Golden Champ renovering
ja då äntligen har man ju kommit igång med att börja slipa till den innan det ska bli en ny lack...![]()
"
Är det därför du börjar 04:44![]()
Herregud människa, har ni sömnproblem!![]()
men tidigt får man vara uppe om man ska på jobbet....