Bilder producerade av mig.

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:
dacke78 skrev:Zero heter MODELLEN på planet, ja! :D Nu saknas bara märket :wink: :lol:

Centurion och Leopard än INTE släkt med varandra om det var så du menade :roll:
Centuiron är engelsk så den här säkert Merlin elelr Griffon motor .
Leoparden är la änna tysk eller? :?
nää det var inte så jag menade..efterföljaren av centurion var leopard :wink: klömde att skriva "kom" leopard
Tjo, körde Centurion på P10 i Strängnäs på åttiotalet.
V12:a på 27 liter, 650hk och max 1500rpm.
200 liter/mil drog den rackaren när vi körde i terräng, på väg drog den "bara" 100 liter/mil - 104 oktanigt flygbränsle.
Inga styrservon, bara att dra i styrspaken och gasa + 20kg:s kraft att trycka ner kopplingen och dubbeltrampa eftersom det var osynkad låda i f-nskapet också.
Det enda som var bra med den, var Te-kokaren som var standard utrustning... <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:
dr.novolette skrev:
dacke78 skrev:Zero heter MODELLEN på planet, ja! :D Nu saknas bara märket :wink: :lol:

Centurion och Leopard än INTE släkt med varandra om det var så du menade :roll:
Centuiron är engelsk så den här säkert Merlin elelr Griffon motor .
Leoparden är la änna tysk eller? :?
nää det var inte så jag menade..efterföljaren av centurion var leopard :wink: klömde att skriva "kom" leopard
Tjo, körde Centurion på P10 i Strängnäs på åttiotalet.
V12:a på 27 liter, 650hk och max 1500rpm.
200 liter/mil drog den rackaren när vi körde i terräng, på väg drog den "bara" 100 liter/mil - 104 oktanigt flygbränsle.
Inga styrservon, bara att dra i styrspaken och gasa + 20kg:s kraft att trycka ner kopplingen och dubbeltrampa eftersom det var osynkad låda i f-nskapet också.
Det enda som var bra med den, var Te-kokaren som var standard utrustning...
Var inte Centurion vagnarna (enligt vad jag har hört) enormt opålitliga? <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar