Bromsstaget på bilden såg ut som en vajer, skall vara ett massivt stag som går från trampaxelns bromsarm till baknavets bromsarm med en vingmutter där bak för justeringen. Senare modeller med kickstart och bromspedal har kanske vajer.
HSE skrev:Bromsstaget på bilden såg ut som en vajer, skall vara ett massivt stag som går från trampaxelns bromsarm till baknavets bromsarm med en vingmutter där bak för justeringen. Senare modeller med kickstart och bromspedal har kanske vajer.
Så då är frågan. Kan man köpa vilket som helst eller hur ska den se ut egentligen..?
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
HSE skrev:Bromsstaget på bilden såg ut som en vajer, skall vara ett massivt stag som går från trampaxelns bromsarm till baknavets bromsarm med en vingmutter där bak för justeringen. Senare modeller med kickstart och bromspedal har kanske vajer.
näe HSE du har fel där. de första monarscootmodellerna hade vajer till bakbromsen.
ilo55cc skrev:Då torde det vara en tidig 57 för min 57 har stag..
stod det inte 1956 på motorn?
Började väl tillverkas 57 eller ?
vet inte men så är det säkert... men jag tror ändå att just det här exemplaret är en tidig rackare dels p.g.a. motoråret men också att den är märkt Monark med målad silvertext på benskyddet istället för monarscoot-emblemet som väl är mera vanligt?