Snart sommar igen...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Grannen; din avatarbild är ju så frän. Har sett den tidigare. Nån som vet varifrån den kommer? Är det snubben i sängens fru eller en inhyrd modell tro :roll:
Min avatarbild tycker jag åxå är rätt träffande för mannen i sängen är förbannat lik mig måste jag säga - och jag satt en kväll för länge sen
när jag hade en lucka och var ledig,surfade runt och hittade denna bild,
tyckte den var rätt träffande med likheten på mig åsså tycker väl jag som de flesta här på forumet att moppar är rätt töntigt kul.
Donnan bredvid sängen är min fru :lol: in my dreams....
Mopeden har jag säkert ägt nångång i tiden - högst troligt då jag är en av dem som ägt flest mopeder här på forumet genom åren.(byter varje...år...)
Som man säger: en cool bild till en cool snubbe...
Avataren ska ju visa lite vem personen är bakom sin psynonym. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

2takt68 skrev:Tänte att två sommar bilder på mina moppar skulle pigga upp i höst mörkret på e-typen sitter tankdekaler,gummi och en nyproduktion av tutan på sin plats efter att fotot är taget.
Dappen är ombyggd från fläktkyld 4,2hk till luftkyld 5,2hk med solfjädertopp efter fotot är taget.
Må gott moppe vänner.
Bild
Bild
Härlig dappe :D Mycket snyggare med fartvindskylt. Har du bytt till kortlimpa också? <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej jag har med mig min son bakpå ibland så det får bli kortlimpa när han kan köra själv.
Men jag håller med dig Pälle kortlimpa och pakethållare i plåt är riktigt snyggt.
När jag köpte Dappen så var den översprayad med en nyare metallblå så meningen var att jag skulle lacka om men under demonteringen såg jag att den inte var slipad innan lack så jag thinner tvättade hela moppen och tycker att resultatet blev ganska bra med lagom patina. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyskimport eller :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

pangerva skrev:Tyskimport eller :?
Ja det är det.
Jag lyckades inte hitta en Svensk i vettigt skick som var komplett så det fick bli en import. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar