MEKBORD! TIPS & IDÉER samt renovering av Apollo Moto

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bra att färgen inte vet ved den skall användas till :wink:
Vi skickade innomhusfärg (massor) till Estland, dom målade en träkåk med den utvändigt. Det blev jettefint även 5 år efter.
Förr fans Servalack och det var orginalfärgan på vissa Cresent. <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Ja det var ju den färgen jag använde också. Min färgleverantör ska kolla om han kan bryta fram Duvblå till min "nya" 2000 :D
Borde väl gå att bryta fram en duvblå nyans också, min bruna bröt dom fram efter att ha läst av färgen på tanken. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Duvblå - Standox 2KHS: REN991 (BL) <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu sprang jag på ett mindre problem. Hur ska jag få fast en vajer i denna bromsarm utan att det blir nåt "rackel" ?

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tag ett par bitar från en kedja. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns ju en speciell sak man har te såna armar som man fäster wiren snyggt i o de blir seriöst. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

NiklasHögberg skrev:finns ju en speciell sak man har te såna armar som man fäster wiren snyggt i o de blir seriöst.
Det låter ju bra men var hittar jag en sån då?
Jag har försökt att leta någon lämplig pryl till detta på nätet men jag hittade då inget. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Två bitar från en kedja, en på var sida om bromsarmen. En nit i ena ändan och en skruv med mutter i andra. Där skruven är går viren mellan kedjebitarna.
Annars ett par knutar och det är klart :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur gör ni en snygg övergång från motorns kablar till mopedramens kablage? Jag gillar inte "sockerbitar", hellre då vanliga klämskarvar men går det inte att fixa på nåt snyggare sätt? Min fantasi räcker inte till :wink:
Annars så har det inte hänt så mycket som direkt syns men jag återkommer eftersom :D <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Hasse1 skrev:Hur gör ni en snygg övergång från motorns kablar till mopedramens kablage? Jag gillar inte "sockerbitar", hellre då vanliga klämskarvar men går det inte att fixa på nåt snyggare sätt? Min fantasi räcker inte till :wink:
Annars så har det inte hänt så mycket som direkt syns men jag återkommer eftersom :D
Köp sk krympslang <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->brukar trycka ur skarvröret i skarvhylsorna o använda. sen finns det krympslang i olika färger. alldeles utmärkt att trä på krympslang o sedan skarva sen värma slang över skarven. det blir snyggt. fördelen me en sockerbit e att man slipper klippa kablar för o ta loss de hela. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just ja, krympslangen finns ju i olika färger. "Tänkte inte på det" :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle önska att det som diskuterades i den här tråden stämde bättre överens med rubriken... :roll:
Ska snart inreda en verkstad och skulle vilja ha lite tips och ideer.

Mvh, Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag måste faktiskt hålla med dej, det här har spårat ur totalt.
Vad säger moderatorerna, ska vi flytta den eller kanske avsluta och börja om? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en annan rubrik bara kanske vore bra?? blir de att skarva ihop de hela på "mitt" sätt eller??? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar