<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bra att färgen inte vet ved den skall användas till
Vi skickade innomhusfärg (massor) till Estland, dom målade en träkåk med den utvändigt. Det blev jettefint även 5 år efter.
Förr fans Servalack och det var orginalfärgan på vissa Cresent. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu sprang jag på ett mindre problem. Hur ska jag få fast en vajer i denna bromsarm utan att det blir nåt "rackel" ?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns ju en speciell sak man har te såna armar som man fäster wiren snyggt i o de blir seriöst. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:finns ju en speciell sak man har te såna armar som man fäster wiren snyggt i o de blir seriöst.
Det låter ju bra men var hittar jag en sån då?
Jag har försökt att leta någon lämplig pryl till detta på nätet men jag hittade då inget. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Två bitar från en kedja, en på var sida om bromsarmen. En nit i ena ändan och en skruv med mutter i andra. Där skruven är går viren mellan kedjebitarna.
Annars ett par knutar och det är klart <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur gör ni en snygg övergång från motorns kablar till mopedramens kablage? Jag gillar inte "sockerbitar", hellre då vanliga klämskarvar men går det inte att fixa på nåt snyggare sätt? Min fantasi räcker inte till
Annars så har det inte hänt så mycket som direkt syns men jag återkommer eftersom <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1 skrev:Hur gör ni en snygg övergång från motorns kablar till mopedramens kablage? Jag gillar inte "sockerbitar", hellre då vanliga klämskarvar men går det inte att fixa på nåt snyggare sätt? Min fantasi räcker inte till
Annars så har det inte hänt så mycket som direkt syns men jag återkommer eftersom
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->brukar trycka ur skarvröret i skarvhylsorna o använda. sen finns det krympslang i olika färger. alldeles utmärkt att trä på krympslang o sedan skarva sen värma slang över skarven. det blir snyggt. fördelen me en sockerbit e att man slipper klippa kablar för o ta loss de hela. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle önska att det som diskuterades i den här tråden stämde bättre överens med rubriken...
Ska snart inreda en verkstad och skulle vilja ha lite tips och ideer.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag måste faktiskt hålla med dej, det här har spårat ur totalt.
Vad säger moderatorerna, ska vi flytta den eller kanske avsluta och börja om? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en annan rubrik bara kanske vore bra?? blir de att skarva ihop de hela på "mitt" sätt eller??? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248