God Jul & Gott Nytt År alla moppelovers

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo kan nog hålla med zappafan, visst är det skitkul att köra skoter, men för närvarande så äger jag ingen :? har haft både en polaris och en arctic cat..men i vinter blir det nog inget av i allafall... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja VMAX-4:an hade jag upp i 160 kmh på en sjö (glädjemätare säkert..)

åsså hade väl Staffan& Bengt en sån här två-sitsig ski-doo Elite i nån julkalender..

http://www.vintagesnowmobiles.50megs.com/PP1286_4.html <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Lången

Inlägg av Lången »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äger en gammal Aktiv sno tric 290 lång som jag är ute och luftar då och då, riktigt frän långbandare som tar sig fram överallt bara man håller farten uppe :D

God nytt år och god fortsättning på er! <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:
zappafan skrev:
Raketsport skrev:Har aldrig ägt en snöskoter fast jag i stort sett är uppväxt ovanför polcirkeln. Moppe ska det vara, men jag skulle såklart kunna tänka mig en MCB Crescent snöskoter 380 eller 520.
offtopic, Har ägt en ski-doo Everest 340 -76, Yamaha Phazer 2 -91 & Yamaha Vmax-4 -94 thumb_up ( :worship: 4 cylindrig två.taktare.. :headbang: ) det är skitskoj med skoter, synd för er som aldrig provat..
Har provat flera gånger då jag varit på vinterdäckstester.
Bl.a. en gång då vi körde på en sjö med lätt snötäcke i över 100 km/h. Kul men också läskigt!!! :shaking shocked:
Har också kört vattenskoter, Sea-Doo med turbomatad Rotax på 215 hk.... över 60 knop dvs över 110 km/h på vatten också kul men läskigt!!! :shocked:

Sedan har ju Bombardierkoncernen en del andra kul grejor. Kolla bl.a. denna http://www.brpscandinavia.com/web/index.php?id=5086

Klicka också på SHOWROOM och missa inte Snogear. :lol: :lol: :lol:

jo det där är det ungdomarna här uppe pysslar med. Min grabb hade en eu moppe den gick väl sisådär en 70 å var så tråkig att åka på så han for bara å snurrade omkring på bakhjulet (eller framhjulet) den sålde vi efter sommaren med förlust (såklart det var ju en modern pryl)
nu har vi bokat en skoter en Polaris IQ 600 rr å vad jag kan ana så blir det nog bara bakaxelåkning samt burkning i djupsnö. men det roliga är att istället för eu moppen så kör han nu en otrimmad jubileumsmonarped (en sån som Ingo gjorde reklam för) Så vi får väl se han kanske lessnar fort å övergår till en av mina veteranskotrar..för vad är roligare än att pumpa puder med en larven, <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har inte ägt men hade en i mitt arbete. En från Morgongåva Snow Fory (stavningen?) Det satt en Sachs Wankel på den. Den gick inte länge förens jag fick öppna den och slipa om motorhalvorna, sedan var den som ny ett tag. Listerna på rotorns sidor slet in gropar i motorhalvorna.
Idag skulle jag lämmnat dom på nikasilbehandling. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar