Sleeper ilo:n jaha, och nu??

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fezze skrev::hmm:
kan slå vad om att din drömbil ser ut så här..

Bild
Med en sån här bak i bubblan är det över 100 hästar mer än orginal :shock:
2.7 liter V6
Bild
http://www.youtube.com/watch?v=eOK3Uv9MWjg

offtopic <!-- </EdIndex> --></div>
vihan

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ahh byta motor i en bubbla är för nybörjare!

Men i folkrace är det väl acceptabelt. Btw ser ut som den går som fan i filmen :)

Har lite funderingar här !
Vad händer om man köt utan slangen med tryckimpulser förlorar man någon effekt på det?
Vad är dess uppgift? <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

vihan skrev:ahh byta motor i en bubbla är för nybörjare!

Men i folkrace är det väl acceptabelt. Btw ser ut som den går som fan i filmen :)

Har lite funderingar här !
Vad händer om man köt utan slangen med tryckimpulser förlorar man någon effekt på det?
Vad är dess uppgift?
Jag har inte änns nån sån på min :roll: Eller vad menar du :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
vihan

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja en sådan märkte du stor skillnad mot motorsågsförgaare mot vanlig :P? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en tråd på hallstamoppers om mina tester med tillotson
http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about552.html <!-- </EdIndex> --></div>
vihan

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ajdå det lätt inte så lyckat :( <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade en orginal 8mm innan så det blev lite skillnad,

Det kanske inte är en motorsågs fugge? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det verkar vara en motorsågs eller grästrimmerförgasare
den fuggen har egen soppapump för att det skall gå å köra med sågen i alla vinklat tom. upp och ner. Eftersom soppatanken alltid ligger högre än fuggen på en gubbräjser så funkar det utan soppapump. Bensinen går då av självtryck genom pumpen. däremot vet jag inte om det gör ngn speciell skillnad med pumpen igång eftersom soppan om möjligt kanske får ett visst tryck på munstycket å detta gör att flödeshastigheten på bränsleluftblandningen ökas. jag har en sådan förgasare monterad på min cruiser med moddad novolette motor för att en vanlig förgasare ej går att sätta med insuget lodrätt (platsbrist man vill ju inte ha prylarna hängandes på sidan) på den motorn monterade jag en nippel i vevhuset fördelen med en sådan förgasare är att dom är jäkligt lätt att bestycka dom har ju justerbart munstycke både på låg å högfart därememot är ju spjällförgasarna lite känsliga på mellanregistret motorn går aldrig riktigt lika bra som med en trottelförgasare.. <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte hänt SÅ mycket idag, Jag säger inget mer, bilderna för säga allt

Bild

Vad är det här, motorn borta

Bild

Det "fina" röret

Bild

Mitt "nya" vinterdäck

Bild
Behöver nytt sommardäck

Bild
Svänghjulskåpan(måste poleras)

Bild
Vad gör toppen uppe i svarven och gör

Bild

Cylindern

Bild

Cylindern igen

Bild

Min motor som jag har polerat

Bild
Men vad är det här En till motor kluven

Bild

Ska nog använda denna vev i den andra motorn

Bild
Dreven( finare än dem andra)

Bild
Kopplingen med den nya remmen å remhjulet

Har inte så mycket mer att bjuda på dig, men kommer nog en update snart igen
Pappa och jag kanske ska bygga om så att jag kan ha en kedja istället för en rem i motorn

Stay tuned <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen som gillar detta nu :? :? :? :? :? :( <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det finns det nog, men vad stor plånbok du har!, det är säkert kvar 2 säsonger på sommardäcket :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt jobbat, du verkar ligga i!? thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

körmoped skrev:jo det finns det nog, men vad stor plånbok du har!, det är säkert kvar 2 säsonger på sommardäcket :D
Bra, Har jag :shock: , Det ska bytas till sommaren
P-plats.se skrev:Härligt jobbat, du verkar ligga i!? thumb_up
:shock:

tackar, Nja. Blir lite mek då och då(speciellt när jag har läxor :lol: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->läxor är överskattat, jag slipper dom :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

körmoped skrev:läxor är överskattat, jag slipper dom :D
Fasen vad gött :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar