Det oändliga Zundapp 529-projektet
-
kelegris007_2
Re: Det oändliga Zundapp 529-projektet
Hade några minuter över idag, så började på framnavet istället. Här passade ekrarna betydligt bättre
. Försökte följa spåren av de gamla ekrarna, ser det rätt ut?
-
kelegris007_2
Hann med några minuter även idag, grundmålat och pillat bort packboxarna. Hela gaffeln var i bra skick så ska inte byta något annat. Legat i min farmors och farfars källare sedan 70-talet skulle jag tro, så lär ju inte rullat så många mil.
Senast redigerad av kelegris007_2 den 10 nov 2025, 19:52, redigerad totalt 1 gång.
Alltid fint att fynda hos en själv 
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Det är riktigt lyxigt att ha sån där liggande.
Jag behövde en Puchgaffel en gång och då visste jag att det hängde i ladan på landet. Den hade garanterat hängt där sen 1980 och var i grymt bra skick.
Jag behövde en Puchgaffel en gång och då visste jag att det hängde i ladan på landet. Den hade garanterat hängt där sen 1980 och var i grymt bra skick.
-
kelegris007
- Kontakt:
Svinkallt i garaget, så det händer inte så mycket just nu.
Är det någon som har koll på motorbågar 529 vs 517? Vissa säljare säger att bågarna passar båda. Är de likadana, eller är dom "nästan" likadana? Mycket när det gäller Zundapp är ju snarlikt mellan modellerna genom åren, så kan tänka mig att 517-bågar passar 529 också, möjligtvis att man får modda lite.
Är det någon som har koll på motorbågar 529 vs 517? Vissa säljare säger att bågarna passar båda. Är de likadana, eller är dom "nästan" likadana? Mycket när det gäller Zundapp är ju snarlikt mellan modellerna genom åren, så kan tänka mig att 517-bågar passar 529 också, möjligtvis att man får modda lite.
Ja de passar men det är nån liten skillnad undertill/baktill. Jag minns inte riktigt vad, men det sticker upp ett öra på någon av modellerna. Tror det är på 517 
-
kelegris007_2
Har inte hänt så mycket här, men nu när temperaturen börjar bli lite behaglig så har jag iaf målat färdigt. Allt var reko så bara rengjort, nya tätningar och i med olja.
-
kelegris007_2
Vad tror ni om den här styrkronan? Det har fått sig lite smällar mot styrstoppen så de är lite sneda och den är lite ”bullig”. Skulle ni rättat till den eller är det bara att köra?
Är den väldigt ojämn när du ställer den upp?
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
-
kelegris007_2
Det undre lagret är ju rakt men det övre har ju böjt sig lite uppåt.
Ok, har du skruvat ihop hur det blir?