Husqvarna Roulette Populär 2010 03 28 motorn snart klar

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ägde en Cheva för en tid sedan finish som Briggs o Statton. Skruvar och bultar kapade med bultsax. staff_gemini-1.gif
Billiga delar. Bitar som gick sönder kunde man inte ens fantiser om att dom skulle rasa. :accident: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->måste varit en corvette med 455 motor,smidda kolvar och 2 trush avgassystem :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars skulle kanske en Pontiac GTO Judge (domare) passa Conrad eftersom han är bra på att "rätta" jag/oss... :wink: slider_cheers.gif bastard_inside_sign offtopic <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är man kunnig/expert så är man 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ohhhhhh, jag böjer mig också för expertisen :worship: i alla fall i de frågor där min kompetens inte är tillräcklig :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja.. hur går de med Rouletten då ? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den kanske snurrar på 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf
Inlägg: 50
Blev medlem: 25 jan 2010, 00:00

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det har nog hänt mer i tråden än på moppen iaf. Men Idag har jag klyft motorn. Jag har fått ett paket med lite delar att hämta ut på posten, inget intressant, bara lampfäste och kedjeskydd. Lackeringen får vänta tills det blir lite varmare ute, Just nu kan jag inte värma upp garaget till rätt temperatur. Så jag får konsentrera mig på de delarna som inte kräver lackering så länge.

Sedan letar jag fortfarande efter lite delar som jag saknar, bl.a.:
Sadelöverdrag
Hastighetsmätare
Insugsdämpare/filter - Någon som vet hur det skall se ut till en Roulette?
Dekaler

Någon som vet vart jag får tag på dessa så hojta till gärna :wink:

Sedan för att kommentera alla manliga motorer som varit på tal om i tråden. Så skulle jag gärna haft ett sådant projekt istället för detta. Men jag får inte ens in min lilla Audi 80 i garaget så en jänk är inte att tala om. Sedan har jag väll inte pengarna till det heller.

//kalf <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska du ha en sadelklädsel eller bara ett överdrag? <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->rekomenderar att du kontaktar Rune Hedlund angående klädsel till sadel. han har Riktigt bra priser o syr riktigt fina klädslar.

//Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Kalf
Inlägg: 50
Blev medlem: 25 jan 2010, 00:00

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:ska du ha en sadelklädsel eller bara ett överdrag?
Överdrag räcker då skumgummit ser väldigt fint ut.

NiklasHögberg: Hur får jag tag på honom?

/kalf <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->han finns på telefon nummer 024360310. han klädslar brukar kosta 250:- inkl frakt. o resultaten e fina. slänger me bild på ett av hans arbeten han gjort.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Kalf
Inlägg: 50
Blev medlem: 25 jan 2010, 00:00

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack så mycket, får slå honom en signal tror jag :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det gör du verkligen rätt i ja köpte klädsel till compacten av han me o den va lika fin den. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du skrev att du skulle hämta ut ett kedjeskydd på posten.. vart har du fått tag på detta mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar