<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, det är det som jag är mest rädd för nu, att dom ska rensa grejerna på den. även om den står fast låst i cykelstället.
tyvärr är ju cykelrummen en del av grunden på huset, så moppen får inte förvaras där. det finns som fristående cykelfråd gjorda av galler, men tyvärr visar sig det att folk tar sig in där också. tydligen större chans att dom rensar moppar där, än dom som står utanför, eftersom man inte syns när man är där inne <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->idag började jag även på "framskärmen", som ska sitta bak så det blir lite stuk på den. kom inte så långt eftersom jag samtidigt hjälpte en kompis med sin bubbla som råkade ut för en påkörning förra året.
killen som svetsat det här borde ha krämat på mer styrka, för det knappt genom bränt!
kan medge att jag inte är en svetsgud eller plåtkonstnär. men fick det någorlunda bättre än 1.5 cm spackel...
och som vanligt så meckas det bara VW eller minst tyskt (polaren mecka BMW 1600)
och delar till den gula är beställd. så dom kommer väl nästa vecka eller om 2, blev kopplings grejer och vire till kopplingen.
så nu väntar jag på två paket från det nedrelandet. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->igår så satte jag igång och fortsatte på crescent skärmen, och han lägga igen alla hål som tillkommit under åren, inklusive det för framgaffeln. innan jag råkade ut för en släng av magsjuka och blev liggande hela kvällen plus hela dagen idag.
färdigslipat!
klurigt ställe att få till rätt böjj, men tyckte det blev "rätt" snyggt-
blev bra, och med ett tungt lager med spackel så lär det inte synnas ska väl kapas upp igen ändå så kedjan kan gå någonstans, men det är framtiden
den här veckan hoppas vi få delar till svarta maxin, eller varför inte den gula maxin som står i min lägenhet! vore skoj att få ut den innan tjejen kommer hem från amerika <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->igår kom puch maxi delar så då monterades 70 cc. monterade även ett original liknande avgasrör med 28 mm anslutning isället för ärtröret.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag vet faktiskt inte om det blir det, men något diskret ska det bli ska se ut som en modell som existerat i utförande och färg tänkte jag <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim skrev:Blir mycket trevlig, lite avis faktist
Pops, har du tillgång till rörböj/bock? Vad tar du för o bygga ett apehang?
Haha. Tack. Inget att bli avis på. För mycket jobb egentligen. Men jag är ändå mellan två jobb just nu så har ju tiden ja. Jag har tillgång till sånt. Inte mina grejer, men en bekant, Men det är ett helvete att få det bra och inget är komplett. Sakerna härstammar ifrån 30 talet så det är bra slitet och måste svetsas fast varje gång det ska böjas;-) mycket jobb bara där. Men! Jag ska under söka, jag är inte omöjlig. Men ägaren till rör bocken kanske tycker det är för mycket jobb, som han tyckte med mitt styre:-( <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim skrev:Blir mycket trevlig, lite avis faktist
Pops, har du tillgång till rörböj/bock? Vad tar du för o bygga ett apehang?
Haha. Tack. Inget att bli avis på. För mycket jobb egentligen. Men jag är ändå mellan två jobb just nu så har ju tiden ja. Jag har tillgång till sånt. Inte mina grejer, men en bekant, Men det är ett helvete att få det bra och inget är komplett. Sakerna härstammar ifrån 30 talet så det är bra slitet och måste svetsas fast varje gång det ska böjas;-) mycket jobb bara där. Men! Jag ska under söka, jag är inte omöjlig. Men ägaren till rör bocken kanske tycker det är för mycket jobb, som han tyckte med mitt styre:-(
Dock får du något gjort! Det är väl det jag är avis på. Hmm, okey, såg ditt svarta aphäng, och vill ha något liknande. Om du kan undersöka det så vore jag tacksam <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, snacka med han idag. Han lät lite tvär, men han sa att nästa gång den tas fram så kan jag använda den, så då tänkte jag boka några stycken:-) så nu försöker jag få honom att inse att han behöver bocka en ny bur till sin racer <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, det visade sig inatt att även ett båglås inte alltid är avskräckande för tjyvar, dom har försökt såga upp låset.
nu åker dom in i cykel buren mot fastighets ägaren vilja. för det är mot min vilja att bli av med både den gula och svarta <!-- </EdIndex> --></div>