F50 renovering
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy tusan vad fint, jag blir riktigt riktigt riktigt inspirerad när jag ser bilderna, men som rexxy säger, intresset sjunker när man ser snö o kyla ( har garage under huset bredvid pannrummet, men går kallluft rakt igenom)...+ berg av prylar så man snubblar varje gång man rör sig i garaget.
Monarken är ju helt renoverad, men behöver lite puts här och där...Får bli framåt sommaren!:)
Lycka till med din moppe
<!-- </EdIndex> --></div>
Monarken är ju helt renoverad, men behöver lite puts här och där...Får bli framåt sommaren!:)
Lycka till med din moppe

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.
Klämdag i fredags, fick en del gjort på moppen.
Limpan omklädd.

Läckagetest av tank innan lackering.

Sidokåpor redo för en omgång i blästern.

Resultatet. Svingen kommer det svetsas en del på framöver.

Blockhalvorna rengjorda... (i grevens tid)

Vilket avslöjade en del hemskheter...

Som lagades.

Nya hjullager och dorn dito tillverkat.

Lite värme....

Och en smäll, så sitter lagret där det ska.

Distans ska tillverkas, givetvis ska det glänsa även inne i navet!

Kapad och svarvad till 64mm.

Och så i med andra lagret, klart! och rullar förhoppningsvis lätt

Gummina till tanken saknade den inre distansen, så den tillverkades.

Tack farsan för hjälp med limpa och svarvövningar!
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Klämdag i fredags, fick en del gjort på moppen.
Limpan omklädd.
Läckagetest av tank innan lackering.
Sidokåpor redo för en omgång i blästern.
Resultatet. Svingen kommer det svetsas en del på framöver.
Blockhalvorna rengjorda... (i grevens tid)
Vilket avslöjade en del hemskheter...
Som lagades.
Nya hjullager och dorn dito tillverkat.
Lite värme....
Och en smäll, så sitter lagret där det ska.
Distans ska tillverkas, givetvis ska det glänsa även inne i navet!
Kapad och svarvad till 64mm.
Och så i med andra lagret, klart! och rullar förhoppningsvis lätt

Gummina till tanken saknade den inre distansen, så den tillverkades.
Tack farsan för hjälp med limpa och svarvövningar!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymt fint arbete 
Intressant med slutna permanentsmorda lager till hjulen, funderade på det senast i förrgår, är ju överlägset lösa lager på alla sätt...
Vad/hur rengjorde du motorn? Blästrade? Rent och snyggt iaf som tusan... Så rent har jag aldrig lyckats få det med diesel och pensel...
Ska bli kul att se hopmonteringen, finns ju få saker som är roligare än att sätta ihop grejer som är i princip nya
<!-- </EdIndex> --></div>

Intressant med slutna permanentsmorda lager till hjulen, funderade på det senast i förrgår, är ju överlägset lösa lager på alla sätt...
Vad/hur rengjorde du motorn? Blästrade? Rent och snyggt iaf som tusan... Så rent har jag aldrig lyckats få det med diesel och pensel...

Ska bli kul att se hopmonteringen, finns ju få saker som är roligare än att sätta ihop grejer som är i princip nya

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack 
Motorn blästrades denna gång, mina andra renoveringar har bara fotogenbadats och rengjorts med borstar och tryckluft.
Ja det ska bli kul att montera ihop, men det återstår en del tills dess.
Lika kul tycker jag det är att renovera motorerna till närpå nyskick, tillfredsställande när man lyckats få alla axlar till nästan nollspel.

Motorn blästrades denna gång, mina andra renoveringar har bara fotogenbadats och rengjorts med borstar och tryckluft.
Ja det ska bli kul att montera ihop, men det återstår en del tills dess.
Lika kul tycker jag det är att renovera motorerna till närpå nyskick, tillfredsställande när man lyckats få alla axlar till nästan nollspel.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Delar av Norscandleverans.
Jag gillar ju när det glänser, så orginallyset får ge plats för denna äkta taiwantillverkade lykta, notera texten på kartongen, humor!

Ett par stenhårda dämpare...

Kvalitetskontroll?

Dämparna kommer troligen returneras, någon måtta får det vara, dom känns stumma, grusiga och allmänt B.
Jag gillar ju när det glänser, så orginallyset får ge plats för denna äkta taiwantillverkade lykta, notera texten på kartongen, humor!
Ett par stenhårda dämpare...
Kvalitetskontroll?
Dämparna kommer troligen returneras, någon måtta får det vara, dom känns stumma, grusiga och allmänt B.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jobbet med hjulen fortsätter sakta.
Här svarvas navet så kedjan kommer linjera med motorn när hjulen spårar.

Jag har ingen riktig baksköld tyvärr så det får bli denna framsköld, men det glänser ju för lite!

Och har onödiga öron som måste bort

Resultatet... (Det är lättare att få det att se fint ut utan blixt, så lite fusk är det..)

För övrigt var Norscand väldigt snabba och tillmötesgående när jag ville returnera dämparna.
Här svarvas navet så kedjan kommer linjera med motorn när hjulen spårar.
Jag har ingen riktig baksköld tyvärr så det får bli denna framsköld, men det glänser ju för lite!

Och har onödiga öron som måste bort

Resultatet... (Det är lättare att få det att se fint ut utan blixt, så lite fusk är det..)

För övrigt var Norscand väldigt snabba och tillmötesgående när jag ville returnera dämparna.
- SachsMekarn