1279:an hemma motor i ramen nu!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo den är nog lite udda, har mekat många 1279
och aldrig sett en sån fotväxel in real life , men när man frågar runt lite så säger en del att det är väl inget ovanligt, hm men jag vill ha en sån och söker men hittar ingen! :freakin mad: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
peter/gbg skrev:jo den är nog lite udda, har mekat många 1279
och aldrig sett en sån fotväxel in real life , men när man frågar runt lite så säger en del att det är väl inget ovanligt, hm men jag vill ha en sån och söker men hittar ingen! :freakin mad:
''

okej jag skall hålla utkik o kolla efter dessa delar till dig!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det sitter en sån "fotbrygga" på frugans Lilarosa men den är handväxlad och växelpedalen ligger i garaget någonstans (inte i verkstaden)
Jag har inte wiren men det kanske går att fixa till en egen <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Pälle

Inlägg av Pälle »

Braxmatte skrev:Det sitter en sån "fotbrygga" på frugans Lilarosa men den är handväxlad och växelpedalen ligger i garaget någonstans (inte i verkstaden)
Jag har inte wiren men det kanske går att fixa till en egen
NEJ NEJ! En sån wire går inte att uppbringa, inte heller fixa själv. Skicka skrotet till mig så slipper du må dåligt och fundera på detta. Jag ställer upp för mina medmänniskor..... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pälle skrev:
Braxmatte skrev:Det sitter en sån "fotbrygga" på frugans Lilarosa men den är handväxlad och växelpedalen ligger i garaget någonstans (inte i verkstaden)
NEJ NEJ! En sån wire går inte att uppbringa, inte heller fixa själv. Skicka skrotet till mig så slipper du må dåligt och fundera på detta. Jag ställer upp för mina medmänniskor..... :lol:
det e fult att luras pelle. men söker du sån fotpinnsbrygga med växelpedal så har ja fått nys om nytillverkade. ca 1000:- komplett med allt. skulle ev finns ngn eller ngr begagnade i skapligt skick för runt några 100 lappar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Pälle skrev:
NEJ NEJ! En sån wire går inte att uppbringa, inte heller fixa själv. Skicka skrotet till mig så slipper du må dåligt och fundera på detta. Jag ställer upp för mina medmänniskor..... :lol:
Tyvärr har vi varken post eller bussfrakt i byn där jag bor men jag kan skanna in den och skicka den med mail
Sen kan du väl skriva ut den på nåt vis :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går sakta men säkert fram. bytte färgpå ramplåten under tanken idag så ser de vettigt ut tills vidare. luckan fick lite färg me.sen montera ja lyktan fram.

Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men synd på sadeln, ska du fixa den? Eller har du liggandes i hyllorna? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sadeln skall fixas. blir ny klädsel frånRune. har köpt av han förr o e mkt nöjd med hans arbeten!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vadå ny klädsel! Det ligger ju en fin på Tradera nu, ett knappt dygn till auktionen är slut. http://www.tradera.com/Prima-sadel-till-Crescent-Monark-Husqvarna-raketare--auktion_100707_123289339Kanonfin, det är ju bara att lägga ett bra bud så är den din. slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

pangerva skrev:Vadå ny klädsel! Det ligger ju en fin på Tradera nu, ett knappt dygn till auktionen är slut. http://www.tradera.com/Prima-sadel-till-Crescent-Monark-Husqvarna-raketare--auktion_100707_123289339Kanonfin, det är ju bara att lägga ett bra bud så är den din. slider_anon.gif
betalar inte runt 1500:- för o få en sadel till bruksmopeden när en klädsel kostar 200:- så får de bli!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->händer inte så mycket. köpte ny flotör idg samt nålsätet i flotörlocket. lagom me 80:- för det. sen nya sprintar till bromspedal samt växelpedal. skoj när de finns massa MCB NOS grejer hos min moppehandlare. finns mängder me MCB askar me små godsaker i. imorgon skall ja försöka få lite wirear på plats. teststartade lite idag me lite soppa i förgasaren o vips så va motorn levande! de drar ihop sig te o få köra en tur med den snart! ljus funkade fin fint idag när den startade. bara den e igång o e körbar så plockar ja nog ner den för o ge den ny färg eller så får den vara bruksmoppe ett tag! svårt o besluta mig lite om hur man skall göra med den! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.tradera.com/NOS-kedjeskydd-MCB-1279--auktion_100707_124415005

Bara att buda på utan bortre gräns :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

pangerva skrev:http://www.tradera.com/NOS-kedjeskydd-M ... _124415005

Bara att buda på utan bortre gräns :lol:
nja jag avvaktar lite eftersom jag ev har 2 stycken 1279:or på gutan motorer. varav en haft flinta motor! får se när säljaren behagar kontakta mig igen! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vajer till fotbrygga[img][IMG=http://img97.imageshack.us/img97/6319/fotvxelhandvxelvajersac.jpg][/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar