Sida 3 av 3
Postat: 15 mar 2012, 22:30
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja han har skrivit om det. Dessutom finns det säkert med i Stora Tvåtaktsboken <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 mar 2012, 02:09
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Mysko koppling var det också för när skruvarna är helt åtdragna så är fjädrarna pall (helt komprimerade) det kanske är meningen att man bara ska dra åt skruvarna en lagom bit eftersom det finns hål för najtråd i skruvskallarna.....
Många gamla motorer hade den konstruktionslösningen bl.a. alla Husqvarna från 98:or till Guldpilen, säkert också alla JB.
Kunde vara lite pilligt att få kopplingsskivan att inte kasta vid urkoppling och så ville man gärna dra muttrarna för långt in därför inte kopplingen skulle slira. Silverpilen var lättare för den hade åtta muttrar, 118-120 var lite knepigare för den hade bara fyra fjädrar och muttrar.... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jun 2012, 09:54
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tvättade av biet i all hast men ska tvätta lite mer när tid finnes skiten är grymt ingrodd å man måste vara så försiktig..
Uploaded with
ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jun 2012, 14:18
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir ju hur snyggt som helst doc...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jun 2012, 15:13
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fabjusilöst

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jun 2012, 20:43
av Alabamamannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyllo dej som har ett ihopskruvat bi

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 jun 2012, 14:48
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->knappast ihopskruvat

motorn ligger sprängd i en låda bakom dörren

<!-- </EdIndex> --></div>