Nymans filmtråd. 4 nya klipp. 2013-01-07
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För att stilla jossans och doktorns nyfikenhet så kan jag meddela att det fortfarande väntas på lite smådelar till det projektet. Eventuellt blir det en fullkomlig ombyggnad av vissa delar.
Håller just nu på att konvertera 4taktaren till Etanoldrift. Men lägger upp film så fort ngt händer med bandbygget <!-- </EdIndex> --></div>
Håller just nu på att konvertera 4taktaren till Etanoldrift. Men lägger upp film så fort ngt händer med bandbygget <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Glada nyheter i form av att nya filmsnuttar i skrivande stund laddas upp på Youtube.
Och att den första filmsnutten innehåller en form av överaskning. Något som Jossan och Mona inspirerat mig till dock inte lika mycket man kan se i mitt klipp tyvärr.
Dom dåliga nyheterna omnämns i den sista filmsnutten.
Kortfattat ladda upp inför några minuters moppemovies.
Ha det skoj, klippen hamnar i nästa inlägg <!-- </EdIndex> --></div>
Och att den första filmsnutten innehåller en form av överaskning. Något som Jossan och Mona inspirerat mig till dock inte lika mycket man kan se i mitt klipp tyvärr.
Dom dåliga nyheterna omnämns i den sista filmsnutten.
Kortfattat ladda upp inför några minuters moppemovies.
Ha det skoj, klippen hamnar i nästa inlägg <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> --><object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dYTnH3zWYec"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dYTnH3zWYec" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/owzAdiYv6Ow"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/owzAdiYv6Ow" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aIEzxKmMIZg"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aIEzxKmMIZg" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/owzAdiYv6Ow"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/owzAdiYv6Ow" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aIEzxKmMIZg"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aIEzxKmMIZg" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja, det gäller att förvara grejjerna pillsäkert. <!-- </EdIndex> --></div>
Imorron, eller rättare sagt, senare idag ska jag försöka hinna med att filma samma runda i dagsljus. Får se om jag hinner.Raketsport skrev:Dina filmer är kanon!
Synd på banddrivningen, men det kommer ju fler vintrar framöver även i söder misstänker jag. Lås in den från chefen nästa gång..
Ja, det gäller att förvara grejjerna pillsäkert. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*nymans 2013* ska kolla om vi har kvar några etanol dekaler vi monterade sådana på bilarna på jobbet förut med grön text *etanol*, iaåfall kan jag skicka ett par till din moppe..
om du vill ha förstås..
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
Munstycke 60 som satt original för Bensin, var troligen för litet och gav samma problem som jag har nu med att den inte sjunker som den ska i varv, och att den brölade under pådrag.
Numera körs det dock med Munstycke 76. Vilket blir en ökning med 60,44 procent, Hade jag velar ha samma krångel som på soppa skulle jag i teorin valt ett munstycke storlek 70 eller 72.
Förgasaren är en äkta 14mm Mikuni så munstycken är inte svårt att få tag i.
Tankdekalen är likt handskarna ett fynd från Emmaboda. Sista sekunden innan försäljaren hade packat klart. 2kr
Tumregeln för bränsleökning vid Etanolmatning skiljer beroende på vem man frågar. En del säger 30% en del 40%, Vissa lyckas med så lite som 20-25%,Braxmatte skrev:Ska du åka etanol så ska arean på munslyckena ökas med 30%
Haf du gjort tankdekaien sjäiv
Miljökass 1
Munstycke 60 som satt original för Bensin, var troligen för litet och gav samma problem som jag har nu med att den inte sjunker som den ska i varv, och att den brölade under pådrag.
Numera körs det dock med Munstycke 76. Vilket blir en ökning med 60,44 procent, Hade jag velar ha samma krångel som på soppa skulle jag i teorin valt ett munstycke storlek 70 eller 72.
Förgasaren är en äkta 14mm Mikuni så munstycken är inte svårt att få tag i.
Tankdekalen är likt handskarna ett fynd från Emmaboda. Sista sekunden innan försäljaren hade packat klart. 2kr

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nattliga färder med sterarinljusbelysning..
ut å sladda på dagtid vettja så vi får en guidad tur i byhåla..
Va synd med oförstående chefer men å andra sidan har han ju förståelse för ditt intresse (inte alla som får husera med sitt i firmans verkstad..) Men det var ju bara på projektstadiet du hade ju inte gjort färdigt hjulen mm. så det är bara ta nya friska tag! Kan ju inte ta så lång tid att gå bakom macken å hämta ett nytt däck å kapa till.

Va synd med oförstående chefer men å andra sidan har han ju förståelse för ditt intresse (inte alla som får husera med sitt i firmans verkstad..) Men det var ju bara på projektstadiet du hade ju inte gjort färdigt hjulen mm. så det är bara ta nya friska tag! Kan ju inte ta så lång tid att gå bakom macken å hämta ett nytt däck å kapa till.

-

Angående band bygget så får det nog vila ännu ett år. gjorde en prototyp förra året men blev aldrig klar, och denna har som sagt gått i kras. Visst kan jag ta ännu ett däck och skära till. Men min ork för projekt försvinner om någon saboterar dom. Då får delar som är användbara gå till andra projekt istället.
Att chefen är tålmodig och har förståelse för mitt intresse får jag hålla med om. Att han sedan är smått schitzofren och ena dagen beundrar och nästa dag hatar mina byggen är dock den verkliga historien. <!-- </EdIndex> --></div>
Vore ytterst uppskattat. Ska plocka av tanken någon gång i framtiden och spackla och lacka den seriöst. Med det färdigt skulle det ju inte sitta fel med Etanol dekalerRaketaren skrev:*nymans 2013* ska kolla om vi har kvar några etanol dekaler vi monterade sådana på bilarna på jobbet förut med grön text *etanol*, iaåfall kan jag skicka ett par till din moppe..om du vill ha förstås..

Hann med en sväng längs samma rutt innan jag klev på det skift som jag sitter på i skrivande stund. Får se om jag hinner ladda upp den ikväll.dr.novolette skrev:nattliga färder med sterarinljusbelysning..
Angående band bygget så får det nog vila ännu ett år. gjorde en prototyp förra året men blev aldrig klar, och denna har som sagt gått i kras. Visst kan jag ta ännu ett däck och skära till. Men min ork för projekt försvinner om någon saboterar dom. Då får delar som är användbara gå till andra projekt istället.
Att chefen är tålmodig och har förståelse för mitt intresse får jag hålla med om. Att han sedan är smått schitzofren och ena dagen beundrar och nästa dag hatar mina byggen är dock den verkliga historien. <!-- </EdIndex> --></div>
Är det nål i trotteln på dom så måste du ha ett större hål i "munstycket som nålen går i
När jag körde Stockholmaren på E85/R40 så ökade jag arean med 30%
(Hålet minus nålen) sen hade jag ju ställbart (Bing "garageportad" 14x15mm)
Den gick precis som innan med bensin
Men jag slutade med E85 för R40 oljan sotade så in i h-e
Min Volvo 240 gjorde jag lika med (SU förgasare) ökade arean 30% men där ställer man ju in mängden
med höjden på munstycket så exakt hur många % mer vet jag inte <!-- </EdIndex> --></div>
Nu vet inte jag hur en mikuni funkarNymans2013 skrev:Förgasaren är en äkta 14mm Mikuni så munstycken är inte svårt att få tag i.Braxmatte skrev:Ska du åka etanol så ska arean på munslyckena ökas med 30%
Miljökass 1
Är det nål i trotteln på dom så måste du ha ett större hål i "munstycket som nålen går i
Min Volvo 240 gjorde jag lika med (SU förgasare) ökade arean 30% men där ställer man ju in mängden
med höjden på munstycket så exakt hur många % mer vet jag inte <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skriv aldrig så om ditt jobb på nätet. Vem vet, chefen kanske är forummedlem. Eller så kanske han får veta vad du skriver av någon annan.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
Det är alltså en förgasare som du beskriver det med nål i trotteln och munstycket jag bytt är där nålen går ner. Vad jag dock inte bytt är lågfartsmunstycket och det är troligtvis därför som den inte vill sjunka ner på en stadig tomgång.
Vad gäller blandningen R40 och E85 så verkar alla ha problem med sotet. Jag har ett experiment på gång, men tänker inte lägga upp info innan jag vet resultatet av det. Kommer förmodligen som en video. Men det lär dröja.
Famöver är planen att ställa om tändningen för att dra fördelen av etanolens högre motstånd mot självantändning, Etanol har ju i jämföresle mot bensin ett oktantal på 102 om jag inte minns galet.
Men det går inte flytta triggerna nere på motorn, utan det behövs en speciell CDI boc som kostar multum, så det får vänta. <!-- </EdIndex> --></div>
Mikunin jag kör med är en "klassisk" trottelförgasare, vilket inte är optimalt på 4takt, men det får duga.Braxmatte skrev:Nu vet inte jag hur en mikuni funkarNymans2013 skrev:Förgasaren är en äkta 14mm Mikuni så munstycken är inte svårt att få tag i.Braxmatte skrev:Ska du åka etanol så ska arean på munslyckena ökas med 30%
Miljökass 1
med höjden på munstycket så exakt hur många % mer vet jag inte
Det är alltså en förgasare som du beskriver det med nål i trotteln och munstycket jag bytt är där nålen går ner. Vad jag dock inte bytt är lågfartsmunstycket och det är troligtvis därför som den inte vill sjunka ner på en stadig tomgång.
Vad gäller blandningen R40 och E85 så verkar alla ha problem med sotet. Jag har ett experiment på gång, men tänker inte lägga upp info innan jag vet resultatet av det. Kommer förmodligen som en video. Men det lär dröja.
Famöver är planen att ställa om tändningen för att dra fördelen av etanolens högre motstånd mot självantändning, Etanol har ju i jämföresle mot bensin ett oktantal på 102 om jag inte minns galet.
Men det går inte flytta triggerna nere på motorn, utan det behövs en speciell CDI boc som kostar multum, så det får vänta. <!-- </EdIndex> --></div>