Dagliga Moppefix - By PipaZ | Uppdateras dagligen!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja menar att dom limmat om glaset och sedan säkrat det hela med tejp tills det torkat för att det inte skulle rammla isär igen..
men det blev troligen glömt att plocka väck tejpen sedan..
<!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uppdatering igen då...
Inte fått så mycket gjort idag PGA vi har skruvat ihop en duschkabin som vi ska ha här nere när vi bygger om badrummet ( Ytterligare ett projekt som gör att garaget tar längre tid
)
Har iallafall läst en väldigt massa idag, på olika hemsidor och tidningar om diverse tips och råd angående moppemek & tillbehör!
Så nu jäklar har ja fått idéer!

Har även läst grundligt på både classic motor / Jim's mekarhörna, samt bilsport's repotage om just elektrolys-bad. Så morgondagens upplägg är nästan solklart
Sen har jag börjat leta efter en diskmaskin
De som inte förstår vad jag ska bygga lär märka det i denna tråd, för det tillhör ju faktiskt det dagliga moppefixandet som ett hjälpmedel
Gjort rent samt autosolat den andra ciaokåpan, bilden innan blev inge vidare

Efter tandborstning med varmvatten + diskmedel, sen autosolat!
Resultatet syns inte bra på bild, men blev en jäkla skillnad

Putsade även kromsargen till FS1 framlyet! Jäkligt repigt som ni ser....

Gick inte få bort bromsskölden på annat sätta än att släppe den genomgående bulten... Dock ramlade ingen "kula" ut!
Hur ska jag lyckas släppa skölden från bulten nudå?
Och är detta verkligen original?

Denna gången behöver jag nog inte ta 5-56 för att få bort fjädrarna till bromsklossarna

// PipaZ <!-- </EdIndex> --></div>
Inte fått så mycket gjort idag PGA vi har skruvat ihop en duschkabin som vi ska ha här nere när vi bygger om badrummet ( Ytterligare ett projekt som gör att garaget tar längre tid
Har iallafall läst en väldigt massa idag, på olika hemsidor och tidningar om diverse tips och råd angående moppemek & tillbehör!
Så nu jäklar har ja fått idéer!
Har även läst grundligt på både classic motor / Jim's mekarhörna, samt bilsport's repotage om just elektrolys-bad. Så morgondagens upplägg är nästan solklart
Sen har jag börjat leta efter en diskmaskin
De som inte förstår vad jag ska bygga lär märka det i denna tråd, för det tillhör ju faktiskt det dagliga moppefixandet som ett hjälpmedel
Gjort rent samt autosolat den andra ciaokåpan, bilden innan blev inge vidare

Efter tandborstning med varmvatten + diskmedel, sen autosolat!
Resultatet syns inte bra på bild, men blev en jäkla skillnad

Putsade även kromsargen till FS1 framlyet! Jäkligt repigt som ni ser....

Gick inte få bort bromsskölden på annat sätta än att släppe den genomgående bulten... Dock ramlade ingen "kula" ut!
Hur ska jag lyckas släppa skölden från bulten nudå?
Och är detta verkligen original?

Denna gången behöver jag nog inte ta 5-56 för att få bort fjädrarna till bromsklossarna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar inte som de blir många kommentarer men... Folk kanske bara gillar o läsa/kolla 
Uppdatering:
Idag har de väl inte hänt så jättemycket heller... Provat elektrolys men upptäckte att laddaren krånglar så de va ju bara packa ihop de igen...
Har slöat lite med moppeskruvandet PGA inte kommit på några idéer om vad jag kan göra för något.... Och sådana tips verkar de vara dåligt med
Ja kände dock att jag gärna ville ha bort bromstrumman, tog och skruvade bort muttern och drog igenom bulten,upptäckte då att det fattades en kula
Gick till skruvstädet och klämde fast bulten emellan 2 träbitar så ja inte ska behöva förstöra den
Tog sedan lite 5-56 o en gummiklubba och slog lite på bulten åt olika håll. Sen va de bara skruva bort! Mycket smidigare än jag räknat med!
Gick in i rummet igen och "pluggade" hålen med papper, sagt o gjort sen började jag med att spruta lite allrent på och tog ett papper och försökte få med mig så mycket som möjligt, sen en plattmejsel o skrapade bort de lösa, sen tog jag o stålborstade lite. Efter det tog jag stålull och gned 3-4 varv runt, det funkar riktigt riktigt bra! Men de räcker inte ändå så jag tog autosol och en tandborste och gnuggade o gnuggade
När jag gnuggat in autosolet tillräckligt tog jag ett "blått papper" något form av putsduk som far säger att jag ska använda om ja ska autosola. Resultatet ser ni på bilderna här nedanför, funderar dock på om jag ska putsa upp de stället med något mer eller om jag ska gåpå resten av fälgen!
Innan:

Efter:

den fälg som är putsad var ungefär lika skitig och ful som den andra på bild

Orörd/skitig:

tvättad/putsad:

Ser gärna att jag får tips och idéer om saker jag kan göra!
Har funderat på att bygga ett motorställ till moppemotor, har hittat ritning/info om hur man gör på p-plats.se hemsida!
Det är nog det enda tillbehör jag kan fixa just nu, då ja inte hittat en bänkdiskmaskin. Har dock frågat en lärare så får se vad hon säger imorgon
!
Ajjuste, imorgon så kommer jag vara borta ungefär hela dagen PGA ska åka med en lärare till linköping = 13 mil enkel resa
Är ej mopperelaterat men har iallafall sökt gymnasium idag
Uppdatering:
Idag har de väl inte hänt så jättemycket heller... Provat elektrolys men upptäckte att laddaren krånglar så de va ju bara packa ihop de igen...
Har slöat lite med moppeskruvandet PGA inte kommit på några idéer om vad jag kan göra för något.... Och sådana tips verkar de vara dåligt med
Ja kände dock att jag gärna ville ha bort bromstrumman, tog och skruvade bort muttern och drog igenom bulten,upptäckte då att det fattades en kula
Gick till skruvstädet och klämde fast bulten emellan 2 träbitar så ja inte ska behöva förstöra den
Gick in i rummet igen och "pluggade" hålen med papper, sagt o gjort sen började jag med att spruta lite allrent på och tog ett papper och försökte få med mig så mycket som möjligt, sen en plattmejsel o skrapade bort de lösa, sen tog jag o stålborstade lite. Efter det tog jag stålull och gned 3-4 varv runt, det funkar riktigt riktigt bra! Men de räcker inte ändå så jag tog autosol och en tandborste och gnuggade o gnuggade
Innan:

Efter:

den fälg som är putsad var ungefär lika skitig och ful som den andra på bild

Orörd/skitig:

tvättad/putsad:

Ser gärna att jag får tips och idéer om saker jag kan göra!
Har funderat på att bygga ett motorställ till moppemotor, har hittat ritning/info om hur man gör på p-plats.se hemsida!
Det är nog det enda tillbehör jag kan fixa just nu, då ja inte hittat en bänkdiskmaskin. Har dock frågat en lärare så får se vad hon säger imorgon
Ajjuste, imorgon så kommer jag vara borta ungefär hela dagen PGA ska åka med en lärare till linköping = 13 mil enkel resa
Är ej mopperelaterat men har iallafall sökt gymnasium idag
-
Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jo, diesel ska vara riktigt bra! även fast de luktar men har upptäckt att mitt rum vädras ut riktigt fort
Någon som vet hur det är med gammal diesel? Har en 5 litersdunk ståendes och det är ca 2-3 år gammal diesel, funkar det?
Blev så sugen o börja på andra ciaofälgen så ska ta stålull o sen kromglans så borde d bli lika bra som den andra, då jag gjort momenten före de igår
Kan även "uppdatera" vad som antagligen kommer hända i helgen, jag ska åka o köpa en DBS Hercules för 500spänn, samt en DT för 50kr.. DTn är i skrotskick men går nog fixa iordning
DBSen startar tydligen inte men den är tydligen komplett, han jag köper den av har dock ej felsökt den!
Och plastmoppen som inte passar in varken hos mig eller detta forum ska antagligen bytas bort mot en DT som inte är sådär original.... Kastar in en bild på den när jag kommer hem
Joodå, nu är de ju bara o ta hela fälgen så den blir så finNeifelheim skrev:blev ju skillnad på fälgarna
Hehe, prova diesel, det verkar funkar toppen.
Jo, diesel ska vara riktigt bra! även fast de luktar men har upptäckt att mitt rum vädras ut riktigt fort
Någon som vet hur det är med gammal diesel? Har en 5 litersdunk ståendes och det är ca 2-3 år gammal diesel, funkar det?
Blev så sugen o börja på andra ciaofälgen så ska ta stålull o sen kromglans så borde d bli lika bra som den andra, då jag gjort momenten före de igår
Kan även "uppdatera" vad som antagligen kommer hända i helgen, jag ska åka o köpa en DBS Hercules för 500spänn, samt en DT för 50kr.. DTn är i skrotskick men går nog fixa iordning
DBSen startar tydligen inte men den är tydligen komplett, han jag köper den av har dock ej felsökt den!
Och plastmoppen som inte passar in varken hos mig eller detta forum ska antagligen bytas bort mot en DT som inte är sådär original.... Kastar in en bild på den när jag kommer hem
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jösses, tog nästan 10 minuter bara av o läsa igenom alla kommentarer ja fått.... 
Uppdatering
Bra går alltid att göra bättre...
Här va den som inte va tvättad/polerad

Hittade lite diesel i garaget
Samt att ja putsade lite grann med

Helhet

Och så ser ni ju hur det faktiskt ser ut...

Jag har kört på kanten runtom, på ekrarna, i mitten, och "kanten" runt mitten... Blev ju lite bättre iallafall
Kommentarer är ju alltid trevligt! Och de pushar på en en hel del med!
Uppdatering
Bra går alltid att göra bättre...
Här va den som inte va tvättad/polerad

Hittade lite diesel i garaget
Samt att ja putsade lite grann med

Helhet

Och så ser ni ju hur det faktiskt ser ut...

Jag har kört på kanten runtom, på ekrarna, i mitten, och "kanten" runt mitten... Blev ju lite bättre iallafall
Kommentarer är ju alltid trevligt! Och de pushar på en en hel del med!
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Allt är väl relativt men... Ska dock ta o försöka få upp någon glans på ekrarna med! Har eventuellt fått tag i en ciao som jag kan sätta ena framfälgen på! Kom på att jag har en bakfälg liggandes med... men den är riktigt skitig o så, kanske ska prova dock!
Kul, bra kunskap samt att ja gör de gratis då det är ett skolarbete
<!-- </EdIndex> --></div>
TACK!Raketsport skrev:Snyggt och rent nav!
Motor och fälgstativ är riktigt bra att ha.
Allt är väl relativt men... Ska dock ta o försöka få upp någon glans på ekrarna med! Har eventuellt fått tag i en ciao som jag kan sätta ena framfälgen på! Kom på att jag har en bakfälg liggandes med... men den är riktigt skitig o så, kanske ska prova dock!
Kul, bra kunskap samt att ja gör de gratis då det är ett skolarbete