Sida 3 av 3

Postat: 22 feb 2011, 15:52
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:
billykid skrev:blir 2grrr räknat på uppe/ner spolkant i cyllen

PS rätta mig gärna om jag har fel.... :?
Nej, skillnaden blir densamma om du flyttar upp cylindern 1mm eller flyttar ner kolvkanten 1mm. Oavsett vilken av dom som ändras så öppnas och stängs ju porten vid samma punkt (så länge ändringen är lika stor givetvis).
Hmm har nog förklarat dåligt, men du G-son + andra har nog inte förstått hur jag menar .
Man tar bort uppe på kolven ca. 2mm borde bli samma sak som att höja cylinder ca. 2mm.... :!:
Ex. Svarva/slipa/fila av kolvens topp på yttrekant....ca. 2mm. Mer än så tänker jag inte förklara,
det är bara att fila/trimma och ut å köra å se om det gav nån extrra effekt.....***L***... :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 feb 2011, 17:38
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alldeles riktigt ang fila på överdelen av kolven, fast man bör spara 0,5 mm till kolvringen.
från 80 till 105 som Athenan klarar ökar vindmotståndet. Så om man körde i bromsbänk skulle man märka en stor skillnad. På 54-80 cc <!-- </EdIndex> --></div>