PipaZ - Suzuki K50 M från 1976. 1/8-13 TILLSALU!!!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:TUM 179 är den äldre och MYCKET ovanligare cylindern som har fler kanaler, gör mopeden starkare/snabbare och är lättare att trimma än en TUM210 som har färre kanaler :) En sån cylinder i bruksskick går ofta på mer än 800 spänn :D

Elsystemet ser ut som det brukar på begagnade K50´s och ett tips är att ta hand om det sist då det (iaf enligt mig) är det svåraste och tråkigaste som nästan kan få en att villa sluta ibland :wink:

Men i övrigt så ser den väldigt räddningsbar ut och jag hjälper dig som sagt gärna om det är nånting du undrar över :)

Grattis till ett riktigt bra köp :D
kollade nu vad de stod på cyllen jag fick me mig in te stan från pappa häromdagen döm av min förvåning så var det en toppfin TUM179 komplett med kolv. visserligen vet jag vad den kommer från för moped nämligen en k50 73:a som ja själv ägt en tid. denna cylindern låg dock kvar hos tidigare ägare som nyligen avlidit efter en tids sjukdom. pappa tog rätt på mopeddelar bland annat då det skulle kastas. tur ska man ha ibland o få bra saker. måntro hur moppen skulle gå om ja monterar den istället för den borrade 179 som e på nu?! de ja inte gillar med den som e borrad e att de uppstår ett litet kolvskrammel trots ny kolv o ringar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Moppen skulle nog gå bättre 8) men det beror såklart på hur pass borrad Tum210:n är :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Roos skrev:Moppen skulle nog gå bättre 8) men det beror såklart på hur pass borrad Tum210:n är :)
mindes fel de e en 179 som e på som e borrad men som sagt finns ett litet oljud. de gillar ja inte riktigt. men de kanske man får leva med. den toppfina 179 cyllen ligger ju fint på hyllan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kollade lite nu Pipaz i en kasse ja hade me lite småskräp te sukka. jag har vänster handtagsdelar med chokevred på om du behöver. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

NiklasHögberg skrev:kollade lite nu Pipaz i en kasse ja hade me lite småskräp te sukka. jag har vänster handtagsdelar med chokevred på om du behöver.
Hmm, du får gärna ta bild!

Nu är den snart isärskruvad iallafall :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till ett bra köp, som sagt den gamla framskärmen som är värd en hel del pengar. Om du ska göra den original så ska du ha den överliggande pipan. Toppen sitter även upp och ner. Det är ingen tum 179 cylinder utan det är en nytillverkad. Det är även rätt bromspedal vilken kan vara rätt svårfångad. stötdämparna bak är svårfångade och till synes bra skick på din. Kejdeskyddet med rakt slut bak saknas tyvärr och sen är inte tank sadel original. Men minns jag rätt skulle du bara ha den som åkmoppe och då duger den mer än bra. Hade jag vart du hade jag plockat ner den i molekyler och fräschat upp allt samt kompletterat den även kopplat ny el.

Men som sagt grattis till ett bra köp! <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att renovera den till nyskick kommer som sagt att kosta ganska mycket, men att få den i kördugligt och användarvänligt skick borde landa på en väldigt överkomlig summa sålänge du tänker efter innan du köper olika delar :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tog foto på de du bad om.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Wiklund skrev:Grattis till ett bra köp, som sagt den gamla framskärmen som är värd en hel del pengar. Om du ska göra den original så ska du ha den överliggande pipan. Toppen sitter även upp och ner. Det är ingen tum 179 cylinder utan det är en nytillverkad. Det är även rätt bromspedal vilken kan vara rätt svårfångad. stötdämparna bak är svårfångade och till synes bra skick på din. Kejdeskyddet med rakt slut bak saknas tyvärr och sen är inte tank sadel original. Men minns jag rätt skulle du bara ha den som åkmoppe och då duger den mer än bra. Hade jag vart du hade jag plockat ner den i molekyler och fräschat upp allt samt kompletterat den även kopplat ny el.

Men som sagt grattis till ett bra köp!
Tackar, jo. jag har förstått att jag inte kommer att ha råd på några år. Men den ska bara bruksrenoveras! :)
Håller dock på att skruva ner den redan nu....

Roos skrev:Att renovera den till nyskick kommer som sagt att kosta ganska mycket, men att få den i kördugligt och användarvänligt skick borde landa på en väldigt överkomlig summa sålänge du tänker efter innan du köper olika delar :D
Joodå, jag tror inte det kommer att kosta så mycket att få den i körbart skick :)

Niklashögberg: Pma pris på den!!! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du har pm nu! finns du på FB förresten?! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

NiklasHögberg skrev:du har pm nu! finns du på FB förresten?!
Jajjemen!
Pipen Kristiansson :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg "sprickan" på en av bilderna och kan informera
om att den troligtvis inte är i behov av att bytas ut :) Lägg
pengarna på viktigare delar först tycker jag :D

För om man ska fixa till alla småsaker så brukar priset ofta skena iväg :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Roos skrev:Såg "sprickan" på en av bilderna och kan informera
om att den troligtvis inte är i behov av att bytas ut :) Lägg
pengarna på viktigare delar först tycker jag :D

För om man ska fixa till alla småsaker så brukar priset ofta skena iväg :wink:
Yes, ska endast köpa det som gör att den hoppar igång och blir körbar.
Såsom, sadel och rör, samt bakskärm och baklampa om ja inte modifierar på någon annan bakskärm för att få ner priset :) <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det ska bli roligt att följa din renovering! :D

Fungerar motorn förresten? :) <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Roos skrev:Ja det ska bli roligt att följa din renovering! :D

Fungerar motorn förresten? :)
Skojjigt :)
Den går runt iallafall!

Blev helt paff nyss :shock:
Skulle skruva bort förgasaren, då ser jag hur det rinner svart vätska och jag tänker ju, Olja såklart :P Men sen tänker ja efter... Det är ju inte OLJA i en förgasare, luktar på't o de stinker bensin..... DÅ förstod jag att det var samma bensin som i tanken, vilket INTE var så trevligt....
Kunde ju iofs varit nya E10 staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar