Crescent raket tank 1kr!!! ...trodde jag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så då har han väl trissat affären och tradera har kommit på han på flera aktioner. Annars brukar ju inte dom väl inte ingripa i budgivningar? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag skulle vilja veta är hur säljaren kan vara bunden till att sälja. Vad tar tradera till för åtgärder om han inte säljer grejen? Inga alls skulle jag tro... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Vad jag skulle vilja veta är hur säljaren kan vara bunden till att sälja. Vad tar tradera till för åtgärder om han inte säljer grejen? Inga alls skulle jag tro...
Nej, Tradera gör ingenting. Jag har provat men de yrade nåt om tingsrätten eller nåt....

I mitt fall hade de inte för avsikt att lägga sig i affären. Mycket svagt tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
turbouffe

Inlägg av turbouffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick det här svaret ifrån Tradera nyss:

Hej Ulf

Vad bra att du hörde av dig.

Jag har tittat på denna auktion och det stämmer att budet har varit högre innan, men varför budet togs bort kan vi inte gå in på.

Du har dock vunnit auktionen och har rätt att köpa den till det priset som auktionen avslutades på. Kontakta säljaren igen och se hur ni kan lösa detta. Om säljaren har några funderingar på detta så är denne också välkommen att höra av sig till oss.

Jag hoppas ni kan komma överens och att det löser sig bra.

Ha en jättefin dag.

Med vänlig hälsning

Kajsa på Tradera <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Seså Oldie, kontakta Tradera du också.
Håller han på med trixande etc så ska han bort och det gör Tradera om det är fler som klagar. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

carl76 skrev:Ja den där kommer man ju inte köpa nåt av!!!
Kommer man överhuvudtaget att orka följa auktioner från Öland?
Könner själv att det ska nog vara nån pryl man väldigt jättegärna vill ha i så fall. Annars blir det nog bara nåt skambud, går det så går det.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mmm, vet inte vad som är fel på dessa filurer...

Nu har jag inte blivit "blåst" av någon av dem, men senast jag köpte
en pryl av den ena fick jag inget vinnarmail från tradera.
Så jag kontaktade honom och påpekade det, och frågade givetvis efter
totalsumman på köpet så att jag kunde föra över pengarna.

Då svarade han: Allt står i vinnarmailet från Tradera! :?

Den kanske inte går ända upp! :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tradera svara Turbouffe; "Jag har tittat på denna auktion och det stämmer att budet har varit högre innan, men varför budet togs bort kan vi inte gå in på."

Varför kan dom inte gå in på det? Nu blev JAG intresserad! :shock:
Är raggarkingen fortfarande aktiv eller har Tradera tagit bort han? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bojkotta denna lurendrejare ,
lägger han ut för 1 kr får han skylla sig själv
Kräv att köpet går igenom !!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Oldie

Inlägg av Oldie »

pangerva skrev:Seså Oldie, kontakta Tradera du också.
Håller han på med trixande etc så ska han bort och det gör Tradera om det är fler som klagar.
Jag har dragit iväg ett par mail till tradera, kräver att han stängs av. <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

Raketsport skrev:Vad jag skulle vilja veta är hur säljaren kan vara bunden till att sälja. Vad tar tradera till för åtgärder om han inte säljer grejen? Inga alls skulle jag tro...
Ett avtal ska följas (enligt svensk lag), och både köpare & säljare godkänner väl Traderas regler när dom registrerar sig - säljaren godkänner att sälja för det bud som ges, köparen att köpa för det o.s.v. Drar man det till domstol bör det vara raka spåret till vinst - om man tycker att det är värt de pengar och den tid det skulle ta.

Vad tradera gör är en annan femma, dom kan inte göra så mycket mer än att sparka ut personer som inte följer reglerna... <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

G-son skrev:
Ett avtal ska följas (enligt svensk lag), och både köpare & säljare godkänner väl Traderas regler när dom registrerar sig - säljaren godkänner att sälja för det bud som ges, köparen att köpa för det o.s.v. Drar man det till domstol bör det vara raka spåret till vinst - om man tycker att det är värt de pengar och den tid det skulle ta.

Vad tradera gör är en annan femma, dom kan inte göra så mycket mer än att sparka ut personer som inte följer reglerna...
Du glömmer att skriver man 9999kr i frakt så är det ingen sak att dra vidare :wtf: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

S_Compakt skrev: Du glömmer att skriver man 9999kr i frakt så är det ingen sak att dra vidare :wtf:
Samtidigt skriver Tradera att man inte får skriva överdrivet höga fraktkostnader, men det verkar dom inte bry sig om

Men du har allt rätt i det du skriver ! <!-- </EdIndex> --></div>
jonsa99
Kontakt:

Inlägg av jonsa99 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag drog åt mig öronen när jag kollad på hans auktioner.. har för mig att han diskuterats på nått annat forum.. oseriös JA <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nytt brev ifrån tradera:

Hej Jonas

Det är självklart inte okej att göra på det sätt som den här säljaren har gjort, och vi kommer självklart att titta närmare på dennes förehavanden på Tradera. Hur vi kommer gå tillväga och eventuellt agera är dock inte något som jag kan gå in närmare på, då det inte är information vi kan få ut med till våra medlemmar. Jag hoppas du har förståelse för detta.

Är det dock så att säljaren fortfarande inte vill sälja det utannonserade objektet till dig kan det vara bra för dig att veta att denne har förbundit sig till att sälja varan till dig i och med att du lagt det högsta vinnande budet i auktionen. I och med detta kan du om du vill driva ärendet vidare till Tingsrätten.

Väljer du att ta ärendet vidare rekommendera vi i så fall att du även kontaktar en jurist vilken kan ge dig ytterligare råd och information om dina rättigheter i det här ärendet.

Läs även detta innan du går vidare:

Råd och rekommendationer: http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=2096
Att lämna ett omdöme: http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=4972
Omdömesregler: http://www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx?NodeID=954

Med vänlig hälsning
Michaela på Tradera

http://www.tradera.com <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar