Försäkra moped månadsvis?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Medlemsavgiften är fn.100 kr./år Här är presidentens mail adr.
ove.nystrom@helsingenet.com <!-- </EdIndex> --></div>
Tobbe-38

Inlägg av Tobbe-38 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har maila han.

Jag undrar en sak om man tecknar försäkring och sedan inte betalar de, får man någon avgift eller sånt `då? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tobbe-38 skrev:Har maila han.

Jag undrar en sak om man tecknar försäkring och sedan inte betalar de, får man någon avgift eller sånt `då?
Man måste säga upp försäkringen, annars kostar det i alla fall :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Tobbe-38 skrev:Har maila han.

Jag undrar en sak om man tecknar försäkring och sedan inte betalar de, får man någon avgift eller sånt `då?
Av vilket skäl skulle man göra så? :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Tobbe-38

Inlägg av Tobbe-38 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag teckna försäkring för 1-2år sen och betala aldrig.

men om man inte betalar inom den perioden de ska så ägs väll försäkringen upp? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad menar du? Teckna försäkring och sen inte betala klubbavgiften?
Detta brukar väl klubbar hålla kolla på och dessutom är det taskigt mot klubben. Klart man ska betala klubbavgift och stödja dom så länge man får ta del av klubbens försäkringsavtal. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja- annars jä.... mistick_badwords <!-- </EdIndex> --></div>
Tobbe-38

Inlägg av Tobbe-38 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nesch så långt tänker ja inte gå :lol: . jag tecknade försäkring på IF och betala aldrig den. var ca 2 år sen nu. de ja undrar är om ja kommer få någon avgift/skuld? inte fått det än men de kan väll komma när man blir myndig?

Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kommer en samlingsfaktura :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Nu har jag raka fakta, jag betalar 615:- / år för att hålla mina mopeder trafikförsäkrade. Rabatt med 65:- är dragen på det beloppet. Detta hos "Länet".

Inga medlemskap i klubbar krävs. <!-- </EdIndex> --></div>
Tobbe-38

Inlägg av Tobbe-38 »

pangerva skrev:Det kommer en samlingsfaktura :twisted:
Risken finns :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Tobbe-38

Inlägg av Tobbe-38 »

ZVEZDA M50 skrev:Hej!

Nu har jag raka fakta, jag betalar 615:- / år för att hålla mina mopeder trafikförsäkrade. Rabatt med 65:- är dragen på det beloppet. Detta hos "Länet".

Inga medlemskap i klubbar krävs.
Jag kollade vad monarken kostade där 1190kr/år trafik.
så ja vill inte ens veta vad suzukin kostar <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

Inga medlemskap i klubbar krävs.
Vad menar du med "Länet"`? Jag ringde just Länsförsäkringar iaf, här i Västerbotten har dom inga samlingsförsäkringar, och det har varit uppe på diskussion om det, men dom kom fram till att det är för liten marknad så det kommer troligen inte att komma heller :(

460kr/halvår för trafik hamnade en försäkring på där för under 60kg och 2 växlad.

Trygg-Hansa har ingen speciell försäkring alls, alla mopeder av typen "30-moppe" har samma pris oavsett årsmodell eller vikt eller växlar om den är äldre än årsmodell 1995. Men endast en moped per försäkring även där.
För min del skulle en sån trafikförsäkring kosta 480kr/halvår hos dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Länsförsäkringar = "Länet".
Att de har lite dålig koll på produktsortimentet i Västerbotten är ju tråkigt, pröva att ringa dem i Vänersborg, be om "flytande mopedförsäkring".

Jag har pappren bredvid mig, betalade premien idag.... <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

Länsförsäkringar = "Länet".
Att de har lite dålig koll på produktsortimentet i Västerbotten är ju tråkigt, pröva att ringa dem i Vänersborg, be om "flytande mopedförsäkring".

Jag har pappren bredvid mig, betalade premien idag....
Problemet är att alla län är "egna", och västerbotten har det inte :( Ska testa att ringa Vänersborg och se om man kan tecka där även om man bor här. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar