Sida 3 av 4
Postat: 19 nov 2011, 15:09
av ilo krizter
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="zappafan"]
Lördagsgodis..
(lite kul att packa upp grejor som legat & samlat damm för länge....)

[/quote
Kul med lördasgodis! Öppna fler paket så blir det ju ännu roligare, du år på G
KUL Zappa.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 nov 2011, 18:16
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är du på G eller går det tungt än ska ut på en hitta sugen sväng i morgon först ekens gassers swapmeet i stockholm sedan västerås veteranmarknad sedan hem på julbord så fan om det inte ska bli lite fart i Cobra på söndag nä troligen inte säkert fyllsjuk med men ha det bra där ute <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 nov 2011, 18:31
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå det går framåt

, har önskat en -32
Rod av tomten...

nu iväg å dricka lite julöl...
![cheers [cheers]](./images/smilies/slider_beersmiley1.gif)
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 nov 2011, 23:37
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slutända på bensinröret, ser jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 nov 2011, 23:53
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var mycket engerad i dragrace....OOCC. Hellt underbara bil...du har...
Där av min WW...14.58...100km under 8 sec....
Men moppe landet gör det enklare för mig iaf....

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2011, 00:30
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Slutända på bensinröret, ser jag.
Nästan...
Näe inge Dragracing men vore kul å prova vad den går för, körde ner till
Rättvik 2006
2.3 L/mil no problemos...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2011, 17:09
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt Zappa! Men vad är det för motor? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2011, 17:25
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förut var ett 0,60 borrat
455 block
(469cui) med hemmagjorda
dished pistons för att få hyfsat normal kompa
(äkta 10,5-1) men nu blir det ett
400 block borrat första överdim & en typ strokervev, samma slag som
455 men
400:ans ramlager dim.
(smalare..) & samma alu toppar, solid rollercam,men med större gasare & Wilson 1 inch spacer åsså en mindre turbin
(10 tum)...
den gick hur snällt som helst på låga varv,tack vare motorstorleken...
,om den går bra i framtiden så är man sugen på manuellt & 5 eller 6 vxl.. 
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2011, 17:28
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Manuellt ska det va har det i alla 3 bilarna t -5 låda i mustangcabben funkar bra med 4.11 i bakaxeln också <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2011, 17:42
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va typ följebil åt en polare som körde nån streetklass, vi skulle ner till Sundsvall, in med slicksen å verktygslåda & iväg,
Ford Fairlane -66 med en 351 windsor m.m nån
4,57 utväxling i
9 tummarn,
hörselkåpor på & sen 110-120 kmh efter E4:an ,varva rätt bra, det var mer en som vred huvudet då dom körde om & såg hörselkåporna...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2011, 22:24
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slutändan på bensinröret. Brukade vi skoja om, ifall det var annan förgasare än Weber. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2011, 23:36
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha det va så du mena..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 dec 2011, 17:40
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja lite justeringar får man räkna med då det inte är orginalgrejor som ska ner, fick justera lite i blocket för
Ohio Crankshaften skulle snurra fritt, men det tror jag faktiskt jag läst tidigare nånstans för läääänge sedan...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 dec 2011, 22:21
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men zappa då, vad sög du på för att orka mera nu då allt kommit tebax

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 dec 2011, 22:46
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
+
...

<!-- </EdIndex> --></div>