Kaffe
coffe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm har fått lära mig att i vissa Te sorter är de mera Cofin i än det är i Kaffe.
Har drukigt te på morronen i hela mitt liv då det är godas på morronen än kaffe....men kan ta en kopp kaffe på efter midagen då är det gott imellan åt! <!-- </EdIndex> --></div>
Har drukigt te på morronen i hela mitt liv då det är godas på morronen än kaffe....men kan ta en kopp kaffe på efter midagen då är det gott imellan åt! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har varit en god konsument av koffeinrika produkter, som cola och "svart" te. men idag är så är det helt koffein fritt, och mår skit bra, bättre än mina kaffe beroende kamrater på jobbet som håller på dö om dom inte får i sig sin lilla kopp kaffe <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är tedrickare. Mest svart te, men även rött slinker ner.
Har hällt i mig ofantliga mängder med kaffe i mina dagar, första koppen drack jag hos farmor och farfar när jag var 6år. Mängderna av Gevalia kokkaffe blev tillslut så stora att magen tog stryk och jag gick över till te för hälsan skull. Men visst slinker det ner en kopp nykokat någon gång om året. <!-- </EdIndex> --></div>
Har hällt i mig ofantliga mängder med kaffe i mina dagar, första koppen drack jag hos farmor och farfar när jag var 6år. Mängderna av Gevalia kokkaffe blev tillslut så stora att magen tog stryk och jag gick över till te för hälsan skull. Men visst slinker det ner en kopp nykokat någon gång om året. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har precis beställt Lapsang Souchong i tepåsar via en bekant i London.
Får ifs vänta lite men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
<!-- </EdIndex> --></div>
Får ifs vänta lite men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Gillar man kaffe så gör man som jag....
Köper olika sorters bönor som jag rostar själv i olika grad.
De mals sedan direkt innan tillredningen, antingen "en såndäringa pressgrej som på bilden i början på tråden eller med en mokabryggare över öppen låga. Den sistnämnda varianten blir oftast.
Ni som köper färdigmalet kaffe vet nog inte hur gott kaffe kan smaka.
Skillnaden är milsvid!
Kaffe, öl, vin o sprit är gott.
Allt i måttliga mängder. <!-- </EdIndex> --></div>
Gillar man kaffe så gör man som jag....
De mals sedan direkt innan tillredningen, antingen "en såndäringa pressgrej som på bilden i början på tråden eller med en mokabryggare över öppen låga. Den sistnämnda varianten blir oftast.
Skillnaden är milsvid!
Kaffe, öl, vin o sprit är gott.
Allt i måttliga mängder. <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vet inte varför, men det var som jag anade att du var en sån...ZVEZDA M50 skrev:....
Skillnaden är milsvid!

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
- ZVEZDA M50
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Älskar kaffe men kaffe hos någon annan är alltid goare än hemma, nej inte av snålhet utan att de bara e så! sen så är din visningsbild redigt go ocksåzappafan skrev:Vet inte varför, men det var som jag anade att du var en sån...ZVEZDA M50 skrev:....
Skillnaden är milsvid!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->KAFFEKITTEL ????
Denna IKEA kanna går inte att öppna och rengjöra , köpte den på loppis i Säve igår
Det kan bli en rostfri ljuddämpare till moped.
Men innan den byggs om funderar jag på vad den är till , Den är IKEA tillverkad i rostfritt i Thailand.
Kaffekittel borde ju kunna tas isär och rengjöras
Någon som vet ?
Se bild här http://cylinderloppet.zoomin.se/P3224136
Denna IKEA kanna går inte att öppna och rengjöra , köpte den på loppis i Säve igår
Det kan bli en rostfri ljuddämpare till moped.
Men innan den byggs om funderar jag på vad den är till , Den är IKEA tillverkad i rostfritt i Thailand.
Kaffekittel borde ju kunna tas isär och rengjöras
Någon som vet ?
Se bild här http://cylinderloppet.zoomin.se/P3224136

Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Koka ur den med maskindiskmedel, sånt brukar göra susen

Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Kaffe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm jag har druckit många kaffe kopar i min ungdom med gubbarna i verket hemma. Jag mådde inte bra av allt kaffe drickande helt enkelt men te går alltid.
Jag kan inte skylla på kaffet...vilket jag tycker är gott men min kropp tål inte kaffe i stora mängder utan en lätt kopp på eftermiddagen är gott..
Jag kan inte skylla på kaffet...vilket jag tycker är gott men min kropp tål inte kaffe i stora mängder utan en lätt kopp på eftermiddagen är gott..

- ZVEZDA M50