<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det tar sig. tanken e på sin rätta plats samt listen runt tanken, fick en skärm idag med av en bekant som mekar mkt flakmoped. skärmen behöver lite svets så duger den till min moppe sen. ja fick även rätt modell på fläkt kåpa. den behöver lite reparation den med. får bli spackel o ny färg. den kanske hade vart ett fall för Amstaff_loco att renovera.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Tack för förtroendet! men du löser de nog gallant själv, men har du inte tid så kan jag görat för dig för övrigt så ser de riktigt bra ut slutspurt nu ju! snart blir de gatåkning med henne ju! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja vi får vä se- vad vill du ha för o snygga till kåpan?? har ju sett hur snyggt du lagat din kåpa. snart kan man iaf starta motorn vilket känns skoj. blir nog några skruvar ikväll med. eventuellt få dit något handtag eller två! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då va de dgas för några bilder till. säg om ja e tjatig med bilder på mitt långsamma bygge. räddade en skärm idag till den. kanske inte vart snygg men full gott skick till en bruksflaka! lite svets spackel o sen hagmans röda grund. monterade skärmen lite enkelt för o se att hålbilden på dem stämde. testmonterde vxl-handtaget också som var mkt friskt. bara skaffa snyggare kopplingsgrepp till det.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kollade närmare i morse på växelstången o såg att de gängat om den i ytteränden till M5. det skall väl vara M6 på den. så nu har ja hittat förklaringen till varför dem svetsat fast en M5 mutter utanpå justermuttern. men ja skall byta stången men vill inte klyva motorn. väntar på tips om man kan fixa detta utan att klyva motorn! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En liten del i taget. idag fick den pedalerna återmonterade samt bromsstag fram. bromarna fungerar fint som de kändes nu! monterade bensinkran också. nästa grej e växlarna som ska fixas samt wirear som ska på plats!! sen den tråkiga elen! någon som har en elhärva liggande??
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->likadan krök som på stummisen?.jag tycker dom är för långa mot cylindern.kunde smita mer mot motorn.om nån fattar vad jag menar.Grymt fin flaka.bygg en egen kabelhärva det är enkelt hade jag bott närmare hade jag hjälpt till. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fins 2 olika. Annars får man kapa den under muttern och svetsa dit den indre biten på flänsen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte en nyss hos Valden i Hallstahammar. Till min 2000.
Den låga kröken är lite längre bakåt. <!-- </EdIndex> --></div>