äkta effekt?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en hel låda full om någon är intresserad. Mest till Husqvarna. Man kan säga det finns några huvudtyper men de flesta liknar varandra ganska väl.
Jag tycker dom här förgasarna funkar mycket bra och använde en senast i går på min motorsåg. Motorsågen har jag haft i tjugofem år och den funkar precis lika bra fortfarande. Har aldrig varit något problem med förgasaren. Tidigare kunde membranen torka och krympa ihop men jag tror det berodde på den gamla bensinen. Det verkar vara betydligt bättre nuförtiden med den nya akrylatbensinen.
En annan grej som kan strula på membranförgasarna är nålen och nålsätet. Vill motorn sura ner sig är felet så gott som alltid där, d.v.s. läckande nål, men det kan även bero på hårdnat membran som styr nålen.
Det finns alltså två membran i förgasarna, ett som pumpar fram bensin och ett annat som reglerar bränslemängden. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag tycker dom här förgasarna funkar mycket bra och använde en senast i går på min motorsåg. Motorsågen har jag haft i tjugofem år och den funkar precis lika bra fortfarande. Har aldrig varit något problem med förgasaren. Tidigare kunde membranen torka och krympa ihop men jag tror det berodde på den gamla bensinen. Det verkar vara betydligt bättre nuförtiden med den nya akrylatbensinen.
En annan grej som kan strula på membranförgasarna är nålen och nålsätet. Vill motorn sura ner sig är felet så gott som alltid där, d.v.s. läckande nål, men det kan även bero på hårdnat membran som styr nålen.
Det finns alltså två membran i förgasarna, ett som pumpar fram bensin och ett annat som reglerar bränslemängden. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.youtube.com/watch?v=K0fKiP_P_i0
http://www.youtube.com/watch?v=Vm7dqm_PQLI
Där kan man även se hur dåliga membran ser ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Precis. För er som är nyfikna så finns här två filmer på hur man renoverar en membranförgasare.56:an skrev: Det finns alltså två membran i förgasarna, ett som pumpar fram bensin och ett annat som reglerar bränslemängden.
http://www.youtube.com/watch?v=K0fKiP_P_i0
http://www.youtube.com/watch?v=Vm7dqm_PQLI
Där kan man även se hur dåliga membran ser ut. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle inte köra med en membramförgasare om ja inte måste köra upp och ner eller på sidan med mopeden..
de räcker med att man har membranförgasare på motor och röjsågen när man jobbar som skogshuggare..
skruvar hellre isär Bing förgasaren och har moppen fullt fungarnade på
10min en att pilla på en membranare som är upbyggd av 24 delar som minst
<!-- </EdIndex> --></div>
de räcker med att man har membranförgasare på motor och röjsågen när man jobbar som skogshuggare..
skruvar hellre isär Bing förgasaren och har moppen fullt fungarnade på
10min en att pilla på en membranare som är upbyggd av 24 delar som minst

-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Kinesiska CVK förgasare har också en tendens att krångla hela tiden, Har dock haft den tanken jag med, men dom är stora och måste ha ett vist undertryck på luftburkssidan. Det blir även en fördröjning på gasresponsen då det tar ett tag innan undertrycket lyfter trotteln. Att dom sen har elchoke gjorde att jag struntade i den idén.volvomannen skrev:Apropå membran förgasare.
Skulle det funka med en vakumstyrd förgasare typ som de som sitter på många om inte alla kinascoters , typ stromberg förgasare fast mindre. Kan fixa sådana gratis istort sett.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kan mycket väl varit 32-krökar (trodde att det bara fanns 28
).
Kollar detta och återkommer.
/Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Nu blev jag osäker... Är kompisar som har Sachsarna (2st Compact och en E-type).Braxmatte skrev:Inga med 32krök?igmab skrev:Lite olika bromsningar som vi gjort.
Effekterna är mätta på hjulet.
Sachs 60cc (oportad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
Nr 1: 4,5hk
Nr 2: 4,8hk
Dessa kördes med ett antal olika ljuddämpare, och detta är toppnoteringarna.
Sachs 60cc (portad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
- 7,4hk (går riktigt bra)
/Martin
När jag bytte från orginal 28 till 32 med effektdämpare på Lilarosa så ökade hastigheten med 10km/h
Kan mycket väl varit 32-krökar (trodde att det bara fanns 28

Kollar detta och återkommer.
/Martin <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tror det där stämmer rätt bra fast med 32:s krök... <!-- </EdIndex> --></div>igmab skrev: Sachs 60cc (oportad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
Nr 1: 4,5hk
Nr 2: 4,8hk
Dessa kördes med ett antal olika ljuddämpare, och detta är toppnoteringarna.
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det var i stort sett exakt de siffrorna vi fick med 32... <!-- </EdIndex> --></div>zappafan skrev:Tror det där stämmer rätt bra fast med 32:s krök...igmab skrev: Sachs 60cc (oportad) med kyrkportare, 28-böj och effektdämpare.
Nr 1: 4,5hk
Nr 2: 4,8hk
Dessa kördes med ett antal olika ljuddämpare, och detta är toppnoteringarna.
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Inlägg: 79
- Blev medlem: 22 okt 2011, 23:00
- Ort: Visby
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ytterligare en fundering med motorsågsförgasare?
På min motorsåg som jag slaktade satt en 22mm,men däremot så satt vacuumanslutningen ihop med insuget,om det hålet går ner till vevhus eller vad har jag inte kollat än.. Men till min fundering:
Kan det räcka med att ansluta vacuumet till insuget? Att du har en kolv som passerar gör väl ingen skillnad? Blir det för högt tryck för membranet när kolven är på väg upp?
/M <!-- </EdIndex> --></div>
På min motorsåg som jag slaktade satt en 22mm,men däremot så satt vacuumanslutningen ihop med insuget,om det hålet går ner till vevhus eller vad har jag inte kollat än.. Men till min fundering:
Kan det räcka med att ansluta vacuumet till insuget? Att du har en kolv som passerar gör väl ingen skillnad? Blir det för högt tryck för membranet när kolven är på väg upp?
/M <!-- </EdIndex> --></div>
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.
-
- Inlägg: 79
- Blev medlem: 22 okt 2011, 23:00
- Ort: Visby
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
/Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
I förgasarens inlopp/utlopp, venturin är mindre,den kommer från en gammal partner med okänd benämning/effekt.G-son skrev:Mätt i förgasarens ändar eller den betydligt trängre venturin i mitten?lillen 761 skrev:...
På min motorsåg som jag slaktade satt en 22mm
...
/Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.