Sida 3 av 41

Postat: 22 nov 2011, 21:25
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:Den där kommer bli grymt fin . thumb_up
Nja :) Hoppas på det !
I kväll så var det i allafall moppemek-kväll , frun på jobbet och jag börjar senare på mitt jobb i morgon :lol:

Några "kalla" så var kvällen i gång :wink:

Bild

Bild

Bild


Nu kan ni börja vänja er, ni Zundapp åkare :lol:
BAKIFRÅN BILD
:wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 nov 2011, 21:43
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->där tänkte de där mekanikerna till när dom byggde.. rakställda
bakfjädrar för att få ut minsta lilla procent av stötdämparens funtion.

va jag har sett igenom åren är att de stål på trekvarten.. men visst de
funkar ju, även på min Kreidler så de kanske inte gör så himla mycket?

de ja kommer ihåg från mycket läsning va att Husqvarna hade lite klurigt
med dualshock systemen bak då de blev snedslitna och även lite böjda
i värsta fall.. men ja är inte helt 100 på de jag mins. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 nov 2011, 22:07
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också ett antal bakändor Dappeägarna med flera tittar på. :wink:
6,25 cylindern skall ge 6,25 Hp vid 9000 varv , men orginal får man inte ut 9000 varv. :cry:
Skruva av toppen och kolla om portarna öppnar helt. Lyft cylindern, med en plåt under. Kompensera sedan med nytt förbränningsrum i toppen. Bygg förbränningsrummet så att det går ner i cylindern och kan justeras med tunna brickor mellan förbränningsrum och cylinder. Kompensera kolvunderkanten motsvarande cylinderhöjningen, på insugningssidan.
Just nu bygger jag om min Rex för högerdrev :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 nov 2011, 22:20
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag har också ett antal bakändor Dappeägarna med flera tittar på. :wink:
6,25 cylindern skall ge 6,25 Hp vid 9000 varv , men orginal får man inte ut 9000 varv. :cry:
Skruva av toppen och kolla om portarna öppnar helt. Lyft cylindern, med en plåt under. Kompensera sedan med nytt förbränningsrum i toppen. Bygg förbränningsrummet så att det går ner i cylindern och kan justeras med tunna brickor mellan förbränningsrum och cylinder. Kompensera kolvunderkanten motsvarande cylinderhöjningen, på insugningssidan.
Just nu bygger jag om min Rex för högerdrev :D
Conrad !!! Föreningen för högerdrevat :headbang:

Ps: det ska kollas, fasten det är en 80cc cylle på denna 8) Förgasaren som tillfälligt skyddar insugskanalen sitter bara där just nu som ett skydd
:wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 nov 2011, 22:26
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK Om det är en Athena är det inget att fundera över. Bara o gasa <!-- </EdIndex> --></div>

Hmm

Postat: 23 nov 2011, 14:21
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju jätte bra ut Lasse ...det tar sig så mordbrännaren.... :D

Hmm tyckte du sa att måtor är 50S...men den på bilden ser mera ut som min 50/5 AKF måtor....fundrar... :?

Bild

En liten fråga..om jag inte tar fel så läste jag på nån sida att du tippsat att förtändning på digitaltändsystemen
ska ha en förtändning på 4mm....Kan detta vara riktigt... :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 nov 2011, 14:28
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->50/5 AKF :shock: Ja sååå kanske den heter :lol:

4mm stämmer bra det :wink: Rätt och riktigt !! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 nov 2011, 14:52
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Imponerande slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 nov 2011, 15:36
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En såndär bänk som man hade i träslöjden när man gick i plugget :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 nov 2011, 16:37
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den där bulan på väggen var ska den sitta(i knät va) :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 nov 2011, 19:57
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Den där bulan på väggen var ska den sitta(i knät va) :D
No no no...... :lol: ovanför magen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 nov 2011, 20:03
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har i dag provlackat några smådetaljer, hade två kulörer att välja på , och tror allt att det blir denna Peugeot färg :roll:
Svårt som f:n att fota resultatet i en källare med konstljus och kamera :?
men detta foto är ganska nära verkligheten :) (glansigare i verkligheten)
Att det ser skrovligt ut är lurendrejeri , metallicen gör den effekten :!:

Red Tourmaline

Bild



Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 nov 2011, 20:06
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse, vilket kalas bygge detta blir, som vanligt! :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 nov 2011, 20:20
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Lasse, vilket kalas bygge detta blir, som vanligt! :)
Tack Bild ..... Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 nov 2011, 21:06
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir nog fint me päächåårött Lasse... :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>