<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På ekf sitter det motoplat orginal vilket innebär att dom allra flesta behåller den brytarlösa tändningen då den funkar bra. Det är ingen billigt tändsystem vilket gör att den används det är vad jag tror. <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan skrev:Fan jag som inte tänkt byta, man blir lite brydd...
Samma här.. Var ett tag inne på att byta både tändning, vev och axel. Men har inte hunnit vänja mig vid tanken på vad det kostar Jag tror det handlar lite om körstil också. Och om man lägger sig på lägre varv sparar man ju på grejerna. Samtidigt är det kul å snyta ur skiten ibland också när resurserna finns.. Så snacka om beslutsvånda. <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan skrev:Fan jag som inte tänkt byta, man blir lite brydd...
Äh vadå brydd,10-!5% högre effekt med ett pvl Hpi el liknande
Rappare motor=körglädje
Enkel viktkompensation-du lär inte vara smalare till våren
En utgift naturligtvis,sålde mitt på tradera å nån tok betalade 1700 pix för det
Det täckte nästan inköpet av det nya
Knäpp ett kort,ut med skiten på tradera
"Dä ä väl inge å grunne på" <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->10-15% låter lite som en saga , om så är fallet så lär ju kopplingen med tillbehör fly till varmare breddgrader... , jag är inte fet bara för kort... <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan skrev:10-15% låter lite som en saga , om så är fallet så lär ju kopplingen med tillbehör fly till varmare breddgrader... , jag är inte fet bara för kort...
Jodå det stämmer,å om det rammlar isär ibland det får man väl räkna med
För övrigt har jag själv problem med längden <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt rätt Selma ... man får ju konstigt nog bra betalt !! för ett motoplat , föredrar själv kokusan tack vare den fina strömmen , men det blir HPI på nya EKF bygget <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan bara säga att motoplat funkar alldeles utmärkt och jag har inte lyckats med att ha sönder någon vev ännu med väldigt hård körning
och då har det tokvarvats ibland när det varit tokrace ibland...,
Dessutom så åker jag väldigt mycket och även längre sträckor! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för det (Zappafan)
Enda smolket i bägaren är ju utgående axlarna som går av som pärlband istället...
Men får nog skylla mig själv p.g.a Ej snäll körning = fullgas växla utan koppling..... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På dessa Sachs motorer så är det väl medurs rotation va? har nämligen två Motoplat system utan tändspolen liggandes här hemma men dom är moturs rotation. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->utgående axlar gick det ju åt rdan på 70-talet, det är nog ingen slump att den starkaste cylindern sachs själva monterade var 4,3 hk.