la strada
-
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
håller med doc fixa en tråd där ni kan hålla på med dylikt..
<!-- </EdIndex> --></div>
ja för f..n gör vad ni vill med moppen...ni bestämmer ju själva om ni vill förstöra era egna inköp..misstänker att ni mest håller på med *plastbaljor* om ni har sådana synpunkter..kreidlertm skrev:fy fan karlsson! köp och ladda med kapskivor!! jag håller med öl!! vilken fest!!! sen kan vi leka med vedklyven och ilomotorn på nattkröken.....

håller med doc fixa en tråd där ni kan hålla på med dylikt..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grinigt på raketsport idag.... att gnälla på zundapp i alla trådar eller dito på sachs det går bra men att skoja lite kring en lastrada där verkar gränsen vara nådd....... men det var inte meningen att trampa nån på tårna genom att påstå att jag skulle klyva en så fin motor som en ilo på fyllan! och karlsson: ajabaja !inte kapa i en la strada! har du nuköpte en sån så förstår du väl att du nu är evigt skyldig eftervärlden att vårda den och skydda den från vandaler!! <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äh jag skiter i att köpa moppen tänk om org däcken spricker då kan man ju inte använda den nå mer eftersom det verkar vara engångsprylar detta. hörde av gubben som hade moppen att det var nån yngre kille som tyckte att en vespabakdel skulle passa perfekt på denna pjäs vem vet kanske det blir han som köper den .Hälsn Cobra i customverkstan. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket liv det blev bara för att jag skrev min åsikt.
Självfallet gör ni väl vad ni vill med era egna moppar, jag ville berätta hur jag ser på saken. Alltså min åsikt, jag tycker många byggen är välgjorda och snygga men för den delen inget jag personligen skulle göra.
Jag får ju jämt höra och småretas med att "bort med sachsmotor, mopeden ska byggas om" och "det är trist med 30km/h".
Trodde inte att det skulle vara så känsligt att jag skrev min åsikt för en gångs skull. Alla är olika i mopedintresset och hur man sysslar med det på bästa sätt skiljer sig för många av oss.
Jag bryr mig heller inte om att värdet skulle öka på mopederna för att det blir färre. Sysslar inte med moppar för att tjäna pengar eller göra klipp eller sälja till högre pris. Utan för att jag gillar mopeden som fordon att både se och köra på. Jag beundrar designen, funktionaliteten och historiken kring de olika märkena.
Jag är inte emot trimning eller hemmabyggen, men för mig känns det tråkigt när jag ser en udda modell eller en bra original gå om intet.
Jag är inte heller emot underhåll av moppar, så byt du däck på LaStradan Cobra.
Om man ska jämföra att tokrenovera en fin patinerad moppe mot att byta motor till annat märke som PatrikH gjorde så skulle jag personligen inte göra något av dom.
Jag avgör självfallet inte vad som är rätt eller fel, fördömer ingen, utan uttrycker bara vad jag personligen gillar med mopedhobbyn. <!-- </EdIndex> --></div>
Självfallet gör ni väl vad ni vill med era egna moppar, jag ville berätta hur jag ser på saken. Alltså min åsikt, jag tycker många byggen är välgjorda och snygga men för den delen inget jag personligen skulle göra.
Jag får ju jämt höra och småretas med att "bort med sachsmotor, mopeden ska byggas om" och "det är trist med 30km/h".
Trodde inte att det skulle vara så känsligt att jag skrev min åsikt för en gångs skull. Alla är olika i mopedintresset och hur man sysslar med det på bästa sätt skiljer sig för många av oss.
Jag bryr mig heller inte om att värdet skulle öka på mopederna för att det blir färre. Sysslar inte med moppar för att tjäna pengar eller göra klipp eller sälja till högre pris. Utan för att jag gillar mopeden som fordon att både se och köra på. Jag beundrar designen, funktionaliteten och historiken kring de olika märkena.
Jag är inte emot trimning eller hemmabyggen, men för mig känns det tråkigt när jag ser en udda modell eller en bra original gå om intet.
Jag är inte heller emot underhåll av moppar, så byt du däck på LaStradan Cobra.

Om man ska jämföra att tokrenovera en fin patinerad moppe mot att byta motor till annat märke som PatrikH gjorde så skulle jag personligen inte göra något av dom.
Jag avgör självfallet inte vad som är rätt eller fel, fördömer ingen, utan uttrycker bara vad jag personligen gillar med mopedhobbyn. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tar inte åt mig speciellt mycket men tror inte jag skulle klara av att åka med en moppe som är så slö som dom är org så nån annan får väl ta och köpa denna så man inte blir halshuggen för man har lite roligt med grejerna för det är väl det livet går ut på .Köpte mig en fin 30tals Ford som det skall byggas hotrod av men den törs man inte visa för nån orginalfantast för det är väl samma där men det skiter jag i.

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag såg i alla fall måånga mycket fina byggen på Mellsta som jag gillade, men om någon frågar mig om jag skulle kunna tänka mig att göra det så är svaret: nej, jag gillar original bäst.
Man ser ju inte ner på varandra för det
Det låter bra! Bara för att man ser hobbyn på lite olika sätt så innebär det ju inte att man inte kan uppskatta varandras syn på saken och inse att alla som samlas här är för att de tycker om moppar.cobra karlsson skrev:Jag tar inte åt mig speciellt mycket
Jag såg i alla fall måånga mycket fina byggen på Mellsta som jag gillade, men om någon frågar mig om jag skulle kunna tänka mig att göra det så är svaret: nej, jag gillar original bäst.
Man ser ju inte ner på varandra för det

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Kontakt: