Renovering av Monarped -56!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
krokodilen skrev:Bra tips,,,, funderar även på att skvätta på lite Loctite gänglåsning "medium" eller liknande.

Vad tror ni om markeringarna på tändplattan? I denna http://www.nsuquickly.com/pdf%20one.pdf finns en instruktion på sidan 14 som jag inte riktigt begriper!? "The break gap of the pole shoe should be 9-12mm" ??? Vad är det ett mått på? Det är ju ju 3mm skillnad.

/Christer
Kolla detta, här visas vad abrissavstånd är.
Notera rotationsriktningen, om din motor gör motsols får du spegelvända bilden... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
krokodilen

Inlägg av krokodilen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Coolvette skrev:
krokodilen skrev:Bra tips,,,, funderar även på att skvätta på lite Loctite gänglåsning "medium" eller liknande.

Vad tror ni om markeringarna på tändplattan? I denna http://www.nsuquickly.com/pdf%20one.pdf finns en instruktion på sidan 14 som jag inte riktigt begriper!? "The break gap of the pole shoe should be 9-12mm" ??? Vad är det ett mått på? Det är ju ju 3mm skillnad.

/Christer
Kolla detta, här visas vad abrissavstånd är.
Notera rotationsriktningen, om din motor gör motsols får du spegelvända bilden... :D
Hmm glömde du en länk nu eller Coolvette?

/Christer <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en bra bild på detta.

http://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20110208/abrissmatt-pa-rex-villiers <!-- </EdIndex> --></div>
Svartsjö
Forumsponsor

Inlägg av Svartsjö »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag tittar på den nya gängan ser den suspekt ut i mitten, ungefär som när man gängar om en M8x1,00 med ett M8x1,25 gängsnitt?
Har du prövat med tolken efter omgängningen? <!-- </EdIndex> --></div>
krokodilen

Inlägg av krokodilen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja ny gänga är det ju inte direkt utan enbart en rensad std gäng. Det saknas material här och där och det är nog det du "ser".

Jag håller tummarna.

Demmo

Inlägg av Demmo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur har det gått för dig? :) <!-- </EdIndex> --></div>
krokodilen

Inlägg av krokodilen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte så mycket aktivitet jag väntar på lite besked om begagnade delar från lite olika håll och så ska jag beställa lite nya prylar från Tyskland. Bla en ny svänghjulsmutter.:roll:

Skriv svar