Sida 3 av 6
Postat: 10 nov 2012, 13:36
av Öryd
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har hänt exakt samma för mig med den modellen av justerbart munstycke.
Då i en 12mm bing dock.
Står att det ska vara Högre kvalitet på dom när man köper dom.
Bara skräp! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 nov 2012, 14:32
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser väldigt bra ut tycker jag!
Vad är det för Xenon lampa du använder? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 nov 2012, 00:05
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att ni gillar bygget!
SachsMekarn skrev:Vad är det för Xenon lampa du använder?
När det gäller xenonlampan så är det denna sats på 15W jag använder:
http://www.xenonkungen.com/se/art/backljus-ba15s-15w-xenon.php <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 nov 2012, 00:23
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Intressant

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 nov 2012, 22:29
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fastnade på bild i lördags och man ser klart skillnaden mot orginalljuset på Dakken bakom!
Kör även med 35W Xenon på hjälmen... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 nov 2012, 23:20
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för storlek på batteriet ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 nov 2012, 06:43
av JanneL
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
P-plats.se skrev:Jag fastnade på bild i lördags och man ser klart skillnaden mot orginalljuset på Dakken bakom!
mopeden

hjälmen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2012, 20:51
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Vad är det för storlek på batteriet ?
Batteriet på moppen är ett 4,5Ah.
Till hjälmlyset har jag ett eget batteri på 14Ah som räcker några timmar.
kejsaren skrev:mopeden

hjälmen

Tackar!
...och vad det gäller hjälmen så används den en kväll varje år, när vi kör Kannringen (Nattorientering) och då får en billig Biltemahjälm duga.
Hoppas jag då blir förlåten!?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2012, 21:37
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men du hade väl inte 14Ah-batteriet i hjälmen väl.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2012, 21:54
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Men du hade väl inte 14Ah-batteriet i hjälmen väl.

Nop...
Sitter på pakethållaren och sen ballasten i en midjeväska samt tändaren mitt på hjälmen intill lampan. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2012, 22:01
av JanneL
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
P-plats.se skrev:S_Compakt skrev:Vad är det för storlek på batteriet ?
Batteriet på moppen är ett 4,5Ah.
Till hjälmlyset har jag ett eget batteri på 14Ah som räcker några timmar.
kejsaren skrev:mopeden

hjälmen

Tackar!
...och vad det gäller hjälmen så används den en kväll varje år, när vi kör Kannringen (Nattorientering) och då får en billig Biltemahjälm duga.
Hoppas jag då blir förlåten!?

mjaaa... okej då, en gång e ingen gång

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 nov 2012, 19:14
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tvättat efter förra helgen bravader i skogen idag.
Skaffade en ny baklampa igår för att spara lite ström till Xenonlampan fram:
Har inte lyckats ta reda på vad den drar men ska motsvara 5W.
Det står på förpackningen att den drar ca 5-10% av motsvarande glödljus så det låter ju bra.
Bromsljuset får fortsättningsvis vara glödljus då det drivs på växelström.
Nu ska jag putsa lite inför nästa säsong och byta ut lite rostiga skruvar m.m. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 nov 2012, 21:25
av jorhul
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att du är på banan och hittat tillbaka igen!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 nov 2012, 07:21
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jorhul skrev:Kul att du är på banan och hittat tillbaka igen!!
Tackar!
...och det känns kul att meka igen, riltigt kul!
Hoppas nu på ett bättre moppeår 2013!
![moped [motorbike]](./images/smilies/Motorcycle__green_version.gif)
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2012, 21:32
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyckades smita från jobbet inte allt för sent idag och kärringen jobbar sent så jag har fått mysa i garaget lite.
Putsade av motorkåporna lite då dom redan blivit fula efter en tur i höstrusket...
Sen har jag kollat tändningen och efter att ha ställt den på måfå från början så hade den en förtändning på 1,5mm vilket jag ökade på till 2mm.
(2mm är max vad som går.)
Så här sitter tändplattan nu:
Nästa steg är att försöka montera insugsgummit på 15mm fögasaren vilket inte var så lätt... <!-- </EdIndex> --></div>