Sida 21 av 22

Postat: 21 jan 2013, 18:28
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Man kan ju tro att den är trimmad biggrin
Nej för f:n :lol: den är endast lättad pga. att jag väger 113kg

Men en växel att åka på ! starta och köra på tvåan och att kopplingen gav sig efter halva rejset, då kom Billy 10 meter före i mål :roll:

Men nästa race ska min bästa vän få se min bakskärm HELA tiden :wink:

ELLER HUR BILLY 8) Hahahaha..... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 18:29
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast tro får man göra i kyrkan Lasse...sa ev. Prästen.... :D :D :D :D :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 18:31
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Fast tro får man göra i kyrkan Lasse...sa ev. Prästen.... :D :D :D :D :whistle2:
Jävla gubbe slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 18:33
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ska ju inte bara yla, man måste ha växlar också, lådan på våran kreidler höll alltid, och hade 5 växlar, så man undrar varför bara en växel finns kvar frågan är var höll dom andra hus :?: :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 18:33
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha stämningen är på topp :lol: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 19:24
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Den ska ju inte bara yla, man måste ha växlar också, lådan på våran kreidler höll alltid, och hade 5 växlar, så man undrar varför bara en växel finns kvar frågan är var höll dom andra hus :?: :?:
Denna har bara tre vxl ! lägger man i ettan och håller ned den med tvång så kan du åka på den, men sedan går det inte att växla till tvåan ...(tomt) man får stanna och leta på tvåan, sedan verkar det iof. gå att växla till trean, men denna är så drevad att på 201m behövs knappt trean (gränsfall) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 19:25
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Haha stämningen är på topp :lol: :wink:
:lol: :lol: :lol: 100% :ig :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 19:30
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag hade kört fortare så hade jag vunnit ... lätt uträknat :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 20:22
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och jag som bara körde 50 cc otrimmat. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 20:37
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Och jag som bara körde 50 cc otrimmat.
Otrimmat staff_shutup9ou.gif staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 20:37
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Om jag hade kört fortare så hade jag vunnit ... lätt uträknat :lol:
Hmm.... Tänkte inte på det :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 jan 2013, 21:17
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:
lägger man i ettan och håller ned den med tvång så kan du åka på den, men sedan går det inte att växla till tvåan ...(tomt) man får stanna och leta på tvåan, sedan verkar det iof. gå att växla till trean,
Är växelspaken som ett slek-rackel? Jag har 2 bussningar över.(tänkte ha dom till andra motorn, men hoppas få tag i en 5vxl i stället)

Min nalle: 070-6654707 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 jan 2013, 08:17
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:
alf-johan skrev:Den ska ju inte bara yla, man måste ha växlar också, lådan på våran kreidler höll alltid, och hade 5 växlar, så man undrar varför bara en växel finns kvar frågan är var höll dom andra hus :?: :?:
Denna har bara tre vxl ! lägger man i ettan och håller ned den med tvång så kan du åka på den, men sedan går det inte att växla till tvåan ...(tomt) man får stanna och leta på tvåan, sedan verkar det iof. gå att växla till trean, men denna är så drevad att på 201m behövs knappt trean (gränsfall)
Det kanske går att fixa, på våran Kreidler var faktiskt växelanordningen lite konstig, utvändiga länkar och reglage, svåra att justera ,den höll bra blev ju så där en 50-75 växlingar per varv på crossbanan, men lycka till i alla fall. :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 jan 2013, 09:23
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev: på våran Kreidler var faktiskt växelanordningen lite konstig, utvändiga länkar och reglage, svåra att justera ,
Hade inte ni 5 växlat sa du.

Ja nu kan jag inte dom motorerna, men är det inte bara dom 3växlade som har detta utvändiga växel-arrangemang? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 jan 2013, 10:10
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:
alf-johan skrev: på våran Kreidler var faktiskt växelanordningen lite konstig, utvändiga länkar och reglage, svåra att justera ,
Hade inte ni 5 växlat sa du.

Ja nu kan jag inte dom motorerna, men är det inte bara dom 3växlade som har detta utvändiga växel-arrangemang?
Jo vi hade 5 växlat med detta växel-arrangemang, det går inte att köra en sån motor på en crossbana med 3 växlat, men nu var det ju janos i västerås som byggt den maskinen, och man kan tänka att den kanske var ombyggd i lådan, för att få dom 5 växlarna. :D <!-- </EdIndex> --></div>