MCB 1293 E-type projekt

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
SG2

Re: MCB 1293 E-type projekt

Inlägg av SG2 »

har du fått sakerna än?
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Inte än, kanske blir intressant fredag 8)
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

På väg hem ifrån jobb blev det pling i mobilen, hämta paket. Fara över en korsväg mörk och smal för hämta paket ifrån Ettans mopeder.
251128 SG på väg hem pling i mobilen och hämta packet ifrån Ettans mopeder.jpg
Sen hemma var hundar ut och sen utfodra dem innan man kunde öppna paket(kan tillägga att jag är gräsänkling). Jag och hundar :D
251128 SG var tvungen att slita upp paket för se E-type compit med hastighetsmätar wire.jpg
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Var en E-type nära på Tradera, behöver ej en till men är ju mer rätt än den jag har, bjöd på den så mycket jag har, blev ju ej att jag hade ej råd i slutet.
251128 SG bjöd på en E-type objekt men spåra ur i pengar för mig.jpg
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor

Inlägg av SS440-80 »

Vilken tur får man väl ändå säga... 😉

Bättre att lägga fokus på ETT eller max två projekt, och ro det i hamn. Ekonomin mår bättre av det, även om det alltid kostar att renovera, men går pengarna och tiden åt till ett projekt som då blir färdigt, så mår även det egna måendet bättre.
Om det inte är så att det är själva hamstrandet som är den verkliga hobbyn. Att ha alla grejer som behövs utan att för den skull skruva ihop dem är viktigare än den färdiga maskinen.
Vi har en sån här på byn. Alla (överskotts)pengar går till veteranmarknader och traderafynd.
Volvo PV, Amazon, 140, 240 och mopeder fram till 1985 och svenska veteran-MC är det som gäller, och han har unika delar till alla de uppräknade. Och han har storvulna planer på att montera ihop alla fordon till ursprungsskick, men det kommer han aldrig att hinna med i sin livstid.
Det mest sorgliga är att han har många delar liggandes i uthus och alltför ofta så är det inbrott, men har så mycket grejer att han många gånger inte vet vad som blivit stulet. Det är när någon udda tank till en Zündapp eller en specialcylinder till Husqvarna MC blivit stulen som han vet, vilket gör honom ledsen för då kan han inte bygga ihop den där unika modellen som han har/hade alla delar till.... men aldrig skruvade ihop 🙄
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Var mer att de såg bättre ut än den jag har som är en hotrod. Men jag kommer ha ihop som den är så tur i oturen kanske det var. Hade jag köpt hade jag jag nog bytt projekt. Nu blir inget. Var en original tank som jag ska ha är väl uppe i 3600kr typ dvs inte en sport mössa för min del.
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Var en fin tank till E-type men blev ju mer pengar än jag har. Nästan samma pengar som ett helt projekt.
251130 SG bjöd på fin E-type tank men nä spåra i pengar för mig.jpg
Mumkas

Inlägg av Mumkas »

ESGEE skrev: 29 nov 2025, 11:23 Var en E-type nära på Tradera, behöver ej en till men är ju mer rätt än den jag har, bjöd på den så mycket jag har, blev ju ej att jag hade ej råd i slutet.
251128 SG bjöd på en E-type objekt men spåra ur i pengar för mig.jpg
Kör man stelbent finns det ju ett visst sug efter att ha fjädring bak och då är helst en E-type eller möjligtvis en 50SS mitt val. Jag hade ett öga på den där själv men gav upp när jag såg allt som som satt fast med svets, men kanske är det vad ett objekt kostar. En 50S kan funka med för min del, då en limpmoppe inte är på liv och död. Men bättre att jag får fart på bygget av fetbruxen istället. :lol:
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Väga köpa fjädrat :D Men den billiga var mest för rätt färg osv, hade jag haft råd hade jag bytt och tagit ett stort steg emot rätt utseende. Om inte en billig ramlar på en, blir det en svart hot rod helt enkelt. Min LKH är ju tysk jag gissar 60cc på den.
Användarens profilbild
SG2

Inlägg av SG2 »

skulle ha varit frestad själv att gå för den billigare med :lol:
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Ja, är ju köparens marknad just nu :D
Användarens profilbild
SG2

Inlägg av SG2 »

både ja och nej, vissa bjuder de som dårar på medans andra inte alls i mopeder
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Fast ändå, i mer tal är i just moped fronten håller dyra förut samma, men då och då mycket lägre. Om de rika bara går på 35000kr osv nivån, blir det som de ej köper, ser på tex Zundapp(utom motorer) har fallit i pengar mycket. Men är ändå att vissa saker till massa märken som blir överdriva pengar på, så det är köparens marknad :D
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Man kolla aktion på ett E-type chassie och bra bättre skick än min, man hade väl hoppas på få den billigt men spåra ju ur totalt prismässigt.
251210 SG kollade aktion på en E-type men den spåra kraftigt och tänkte först en genväg och den med köparskydd mm.jpg
Mumkas

Inlägg av Mumkas »

ESGEE skrev: 10 dec 2025, 21:28 Man kolla aktion på ett E-type chassie och bra bättre skick än min, man hade väl hoppas på få den billigt men spåra ju ur totalt prismässigt.
251210 SG kollade aktion på en E-type men den spåra kraftigt och tänkte först en genväg och den med köparskydd mm.jpg
Jäklar, den hade jag span på men inte sett hur den drog iväg. Hade inte tänkt buda ändå för all del.
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Skriv svar