Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart är värmen då...inte här iaf.... :cold: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här i sydöstra hörnet regn, blåst och åskhelvetet precis som det varit så gott som hela sommaren och hela hösten. Cirka två veckor med lite sol har det varit nyligen. Det är allt i högtryck och sol sedan midsommar.... :evil:

Skulle fixat med bilen ikväll men det går bara inte och igår regnade det och blåste svinkallt i princip hela dagen.

Såna här skitsomrar och svinkalla snövintrar var det inte tidigare. I alla fall inte här i södra Sverige. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men 56:an den kyllan vi hadde i norra dalom i 3 månader knappt under -20 garder har inte ni iaf..skulle jag tro.... :cold:

Å dom säger att vi förstör osonet å det blir varmare inte här iaf.....i vintras...Brr... :cold: <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jadu Billy... Jag har talat med norrlänningar som flyttat hit och dom kan frysa så förb... på vintern, särskilt när nordostvindarna tar i. Det är en isande kall, rå och fuktig luft som sveper in från Östersjön. Två minusgrader kan lätt kännas som tjugotvå. Det blir bättre en bit inåt landet men där bor ju inte jag för jag bor vid kusten. Kalmar är regn, blåst och åska. Ibland kastar jag en sten rätt upp i luften och svär några ramsor för att visa mitt missnöje och avreagera mig men det hjälper inte. Piss å blåshällvettet bara fortsätter ändå... :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har som tvättäkta norrlänning slagits med 2 västkustvintrar (götelabôrg) usch vilken hemsk kyla det är neröver, rå fuktig och blåsig, -10 i götet kändes jävligare än -30 här hemma i tavelsjöträsket. Norrlandskylan (norr om ångermanälven då :wink:) är sådär torr och trevlig :) <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Norrbotten har lätt kyla ikväll men klarblå himmel under dagen .
Hoppas det kommer snö snart och mycket av den varan, ska försöka
njuta hela långa vintern och hoppas på att våren är senare än vanligt så sommaren blir lagomt kort. :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->+7 dugg regn och det är 6nov fy fan. det ska ju vara snö -5 <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kylan kommer snart! :)

Läs om det här http://www.aftonbladet.se/vader/article13890696.ab
:) :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Norrbotten har lätt kyla ikväll men klarblå himmel under dagen .
Hoppas det kommer snö snart och mycket av den varan, ska försöka
njuta hela långa vintern och hoppas på att våren är senare än vanligt så sommaren blir lagomt kort. :twisted:
Det kanske märks att grannen har köpt en baklastare.
Nä själv är jag glad så länge snön kommer i flytande vara
det är så jobbigt att behöva sitta å spaka BobCat när man kommer hem från jobbet.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är det fortfarand höst i dag lite sol och +9,5 och så lär det bli i två veckor till, sen åker vinterdäcken på :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med dig doc..bra så länge vi kan slippa snö h-vetet..är ju själv kronisk vinterhatare.. :? dessutom gär det åt mindre energi att värma upp kåken oxå så länge vi har milt..men börjar ju inse att sötebrödsdagarna snart är över nu tyvärr.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

dr.novolette skrev: Det kanske märks att grannen har köpt en baklastare.
är det tvåhjulsdriven kan du ju alltid gömma snökedjorna för honom. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var är min metertjocka is på sjön.. nu vill ja ha grova minusgrader så ja
får åka fulldubbat igen. senast ja fick de, då va jag 15.. herregud.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Mattias-M skrev:var är min metertjocka is på sjön.. nu vill ja ha grova minusgrader så ja
får åka fulldubbat igen. senast ja fick de, då va jag 15.. herregud....
Då är det dags nu :P <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I Kalmar är det just nu 3 minusgrader och luftfuktigheten är 100%. Jag var precis ute och hämtade in en famn ved och det kändes riktigt ruggigt och gråkallt. Vintern är här kan jag konstatera. :cold:

Jag tror det är kallare och mer vintrigt i Kalmar just nu än i Pengfors i Västerbotten Norrland. Ibland kan det faktiskt bli så omvänt har jag upptäckt. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar