Tradera och jag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kostar 40 kronor men det behöver jag inte göra då jag pappersgirot men det i sig kostar 300 kronor om året. Internetbetalning kostar 175 kronor så man sparar på att byta.

Men när tillräckligt många har bytt till internetgirot kommer nog priset på det stiga tror jag.

Medan jag var på banken kom det pensionärer och betalade sina räkningar. Kassörskan upplyste om varje räkning kostade 40 kr extra men dom nickade snällt det var OK. <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Medan jag var på banken kom det pensionärer och betalade sina räkningar. Kassörskan upplyste om varje räkning kostade 40 kr extra men dom nickade snällt det var OK.
Det är problemet med Sverige.
Vi är alldeles för snälla och mesiga..

Sitter fö nu och packar paket/brev efter Traderaförs.
Inga moppedelar dock, bara elektronikkomp. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här är den märkligaste auktionen på mopeddelar jag hittills sett på Tradera. Bilden visar en stor plasthink innehållande en flintamotor m.m. Vidare i annonstexten står det c:a 3 hinkar mopeddelar. Det borde alltså vara två hinkar till.

http://www.tradera.com/aldre-moped-delar--auktion_302493_153423409

Det kan ju vara hur bra affär som helst.... å andra sidan ser man till utsatt frakt med Schenker kan vikten inte vara mer än 10 kg d.v.s ungefär det bilden visar :?

Vad ska man tro :?:

Eller är det meningen man ska tro och buda på... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har skickat mail till den där säljaren och frågat om han har bilder på dom andra två hinkarna, eller åtminstone kan beskriva vad dom innehåller.
Men 10Kg är ju bara en motor. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Neonljusskylt NOS :shock:

http://www.tradera.com/neonljusskyllt-auktion_302473_153280493 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm :? Det ser mer ut som lysrör, inte nått neonljus? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
bigge

Inlägg av bigge »

knilsknilsson skrev:Hmm :? Det ser mer ut som lysrör, inte nått neonljus? :lol:
håller med men är det lysröret som står brevid? å får det värkligen plats i den plastkåpan? <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas dom retar sig på rubriken och slutar buda. För mig är det bara bra om det är lysrör för dom går enkelt att byta. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

56:an skrev:Hoppas dom retar sig på rubriken och slutar buda. För mig är det bara bra om det är lysrör för dom går enkelt att byta.
haha jo det är ju sant!! neon är lite jobbigare :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.......... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

56:an skrev:Om man har en Husqvarna Roulette eller en äldre HVA Flinta motor med vänstergängad M10x1 svänghjulsmutter kan man förfasa sig över om muttern spårlöst försvinner eller blir hopplöst deformerad i gängan.

På Tradera hittade jag ett alternativ som verkar bra, och inte minst prismässigt. Ett par sådana muttrar får det nog bli att lägga på den ständigt växande hyllan för mopedreservdelar. :D

http://www.tradera.com/2-st-vevaxel-mutter-m10x-1-vanster-till-kreidler-auktion_100704_155831036
Simtus tillverkar dessa till en rimlig peng. ja har en ny sån liggande men varför vet ja ej!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->......... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

56:an skrev:Simtus? Är det dom som tillverkar i rostfritt?

Är muttern också av rostfritt?
ja han tillverkar mkt saker o rostfritt. så även muttern ja. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag sprang på ett verktyg på Tradera som jag tidigare undrat om det fanns.

http://www.tradera.com/cylinderhonare-19-60mm-hona-upp-din-repiga-cylinder-auktion_100709_155059177

Jag har redan den större modellen för MC-bilar-traktorer-lastbilar men den är för stor för mopedcylindrar.

Istället har jag tänkt använda ett liknande verktyg för bromscylindrar men där är inte stenarnas anliggningstryck ställbart.

Är lite sugen på cylinderhonaren ovan, kan också se det är det amerikanska originalet men har lite ont om kosing nu...

Finns dom att köpa nya på ett enkelt sätt? Någon av er som vet? <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

56:an skrev:Jag sprang på ett verktyg på Tradera som jag tidigare undrat om det fanns.

http://www.tradera.com/cylinderhonare-19-60mm-hona-upp-din-repiga-cylinder-auktion_100709_155059177

Jag har redan den större modellen för MC-bilar-traktorer-lastbilar men den är för stor för mopedcylindrar.

Istället har jag tänkt använda ett liknande verktyg för bromscylindrar men där är inte stenarnas anliggningstryck ställbart.

Är lite sugen på cylinderhonaren ovan, kan också se det är det amerikanska originalet men har lite ont om kosing nu...

Finns dom att köpa nya på ett enkelt sätt? Någon av er som vet?
finns la på biltema claesohlson jula över allt?? visst kvaliten kanske inte är så bra men om du tror att denna modellen är bra kvallite på och att man kan byta slipstenarna så slå till <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar