Sida 202 av 397

Re: övrigt

Postat: 23 apr 2018, 19:12
av marklundt
Om du tror att dt50r är trimmad så måste jag göra dig besviken

Re: övrigt

Postat: 23 apr 2018, 19:58
av marklundt
En ser även på årsmodellen att det är en eu via bilregistret och reggnret på yamaha dt50r,ramnret står även på reggplåten på yamaha dt50r

Re: övrigt

Postat: 23 apr 2018, 21:05
av Micke S
marklundt skrev:Om du tror att dt50r är trimmad så måste jag göra dig besviken
Så dåligt minne har jag inte. Du har säkert uppgett ett 100-tal gånger att den är otrimmad och det tvivlar jag inte på.

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 10:37
av marklundt
Dt50r har nu rullat 54.123km eller 5.412,3 mil.etanolet gör dt50r 5% törstigare och höjer hp till 2,92hp .därför går dt50r för snabbt

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 10:52
av marklundt
Etanolet gör dt50r för stark + att den slutar sota ,väntar på att dom ska späda ut bensinen med mer etanol i handels bensinen för miljöns skull.men.även för hp,s skull,vridet har ju ökat med 10% till 13,2 på dt50r så nu har jag mer än 3,3 i vrid vid samma varvtal som tidigare (5.250rpm)

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 10:58
av marklundt
2-taktaren förbränner sotet nu när dom spätt ut bensinen

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 11:04
av Micke S
Prova gärna den Tyska Ultimate 102 oktaniga bensinen :wink:

Aral Ultimate 102

Våra Aral Ultimate bränslen underhåller din motor och håller den ren.
Aral Ultimate 102 är specialproducerad av Aral i sitt eget raffinaderi för Aral. Jämfört med konventionellt superbränsle, levererar Aral Ultimate 102 mer kraft - vilket också kan leda till högre acceleration. Tack vare vår innovativa Aral anti-smutsformel kan Aral Ultimate 102 minska bränsleförbrukningen med upp till 6% (i genomsnitt med 3,2%) *.
Aral Ultimate 102 är dagens och framtida bränsle och vår bästa bensin kan du ge din motor.

Mer information om bränslet.
Detta har uppnåtts med ett innovativt bränsle bättre förbränning, mindre skadliga insättningar i motorn och en maximal effekt för att uppnå. Grundbränslet från Aral Ultimate 102 är formulerat från grunden i jämförelse med konventionella bränslen och produceras enligt ett helt oberoende recept. Och: På grund av de speciella produktionskraven i standarden DIN EN 228 överskrids tydligt. Funktionerna hos Aral Ultimate 102 talar för sig själva.

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 14:49
av marklundt
Tyvärr det är för långt köra dit och tanka och etanol har 104oktan.har prövat 2 flaskor oktan booster tidigare som gav 215oktan ,bättre tomgång mer hände inte

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 14:56
av marklundt
Tror ej på bing ding jätteförgasare för jag fick ut 3,2hp ur en liten 10m.m mikuni förgasare på en dt50mx tidigare

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 17:31
av marklundt
Hur kunde annars dt50mx göra 62km\h på vanlig 95:a och hade jag kört på 98oktan så hade dt50mx gjort 70km\h och gett 4hp med 10m.m mikuni förgasare

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 17:39
av marklundt
Järn har över 1.500graders mälttemp medan lättmetall bara har 660 grader i smälttemp. Jag är van vid mobbing eftersom jag har aspergers

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 18:01
av marklundt
Varför ska jag prova tysk e10 det kommer ju ändå snart hit och samma sak e15 och e20.dom spär ju bara ut bensinen mer och mer .har det på att förbränningen är 80% på 2-taktare och sotet är på 20% och etanol har ju 104 oktan så varför ska jag pröva 102oktan ?

Re: övrigt

Postat: 24 apr 2018, 18:05
av marklundt
Har ingen prövat 17kuggars framdrev på drac 50rmt ? :mrgreen:

Re: övrigt

Postat: 25 apr 2018, 05:32
av marklundt
Yamaha trim 30 moped framdrev passar ju på dt50r och säkert på drac 50 rmt

Re: övrigt

Postat: 25 apr 2018, 10:39
av marklundt
Ultimate 102 dt50r går ej nåt bättre ändå .akrylat bensin går ej dt50r nåt bättre på ,bara sämre.etanol ger jämnare och bättre förbränning än akrylat bensin.anar avundsjuka.har kört både på e75 och e85 tidigare.för mycket etanol i bensinen ger motsatt effekt nämligen att effekten sjunker istället